Kommentarer till 3dsmax artikeln...

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Kommentarer till 3dsmax artikeln...

Post by mirza* »

Tja har inget bättre för mig så jag tar upp lite grejs jag märker i artikeln...

1. Du förklarade hur raytracing fungerar men inte hur scanline gör sitt...

2.
Modellerar vidare
Vi ska nu göra någonting lite mer avancerat, så häng med.
...
Mer avancerat
Vi ska nu göra någonting lite mer avancerat, så häng med.
3. "Sad and done, nu sätter vi igång."
Said and done...

4. Maya har PLE. Även max har ett demo det också...
Har för mig att jag har hört att t.o.m. lightwave har nåt, vet inte riktigt...

5. Character studio används väl mer för att animera karaktärer osv?

6. Den där bilden som illustrerar hur lång tid det tar att rendera med det ena och andra så står det "sekundrar" :) Kan väl inte vara korrekt svenska, eller?


Sjysst artikel och bra att det testas lite program!
IL1
User avatar
redhat
Hedersbit
Posts: 2272
Joined: 2002-02-18 17:47:11
Location: Luleå, Sunderbyn
Contact:

Post by redhat »

Ok, ska fixa. ;)

Character Studio är ett stort insticksprogram. Men jag hade ingen vidare lust att gå djupare än så.

Så. Hoppas ni har överseende med att det är första gången jag ger mig på att recensera ett datorprogram. ;)
Post Reply