Ett stort tack till PCB distrubition.
15/10 -01 | Axman | axman@64bits.se
Motorn till CounterStrike är ack så åldrad men fortfarande väldigt aktuell då många spelar CS. När det gäller att mäta antalet rutor per sekund är spelet inte särskilt exakt men tack vare en av våra besökare har vi ett ganska så långt demo att testa med. Resultaten är ett medelvärde.
Vi testade i 640*480 samt 1024*768 då spelet körs endast i 16bit.
Imponerande siffror från alla korten. Kyro2
hamnar på efterkälken.
Tänk dock på att man kör CS i 16bit
vilket är till
nackdel för Kyro2. Det är dock inget som
ändrar på
slutresultatet.
Voodoo2 imponerar, testerna gjordes i OpenGL för
alla kort utom för
Voodoo2 som körde i GLIDE vilket märks.
Voodoo2 duger fortfarande
för CS.
Vi höjer upplösningen till
1024*768 vilket verkar
ta mer på Kyro2 än på GTS/PRO.
Dock så är
det Geforce SDR som får mest stryk.
Voodoo2 SLI klarar sig bra.
Dronez är ett kommande spel som hitills är väldigt nVidia-optimerat vilket syns i testerna. Det är något som kan ligga till hinder för Kyro2 i framtiden. Nämligen att många spel är nVidia-optimerade men knappast Kyro-optimerade.
Något som vi har att anmärka på är att bytet från 7.XX till 8.XX drivrutinerna ökade prestandan med 50% i Dronez för Kyro2. Vi skall även titta på några resultat från T&L delen.
Kyro2 klarar sig hyfsat men får se sig slaget av alla övriga kort förutom Voodoo2 SLI vilket inte alls klarade av att köra Dronez. Skillnaden är hela 71,5 FPS mellan Geforce2 PRO och Kyro2.
Byter vi till 32bit så förändras dock bilden ganska så mycket. Kyro2 rör sig knappt ur fläcken medans övriga får ge vika. Skillnaden mellan Kyro2, GTS och PRO blir betydligt mindre samtidigt som Geforce SDR går ge vika med ganska så stor marginal. Dock så är ändå Geforce2 GTS/PRO ganska så mycket bättre.
« Föregående | Nästa sida » |
Diskutera denna recensionen i vårt forum!