Ett stort tack till PCB distrubition.
15/10 -01 | Axman | axman@64bits.se
3DMark 2001 är vad vi kan vänta oss i framtiden. Nackdelen för Kyro2 här är att det bygger på vad som används idag vilket är till stor nackdel. Geforce2 har en liten fördel på det här området.
En notering här är att 3D vi har använt DirectX 8,1 för att slippa en bugg i 3D Mark 2001. Dock så uppenbarar sig ännu en bugg vilket sänker resultatet för Kyro2 betydligt.
I High Quality demot så sker inte TBR funktionen korrekt utan prestandan försämras avsevärt. Istället så ser man genom många av texturerna. Detta är en bugg i 3D Mark 2001 som enligt uppgift är ordnad i nästa uppdatering av programmet.
Kyro2 får se sig slaget av alla kort förutom Voodoo2 SLI som inte har det lätt. Vi skall snart titta mer på den bugg som orsakar resultatet.
Ökar vi till 32bits färgdjup så jämnas det ut aningen. Fortfrande så har Kyro2 problem med buggen i 3D Mark.
Vi fortsätter genom att titta på den så kallade "buggen".
I lobbytestet med 32bits färgdjup och i Low Quality så är det en jämn kamp. Kyro2 klarar intressant nog att slå GTS kortet på fingrarna medan Geforce SDR lämnas i backspegeln.
Tittar vi istället på High Quality testet så sjunker Kyro2 kortets resultat som en sten. Bilden ritas upp felaktigt och Kyrokortet kan inte arbeta som det skall. En uppenbar nackdel i dessa tester.
AMD har ett program för att mäta grafikprestandan, vi tänkte att de kunde vara intressant med en jämförelse. Poängen är ett resultat av olika upplösningar och färgdjup. Kanske inte rättvist för Kyro2 när det gäller 16bit men å andra sidan så ger det ett intressant medelvärde.
En ganska så jämn kamp, efter diverse tester så placerar Kyro2 sig mitt mellan Geforce2 och Geforce SDR. Detta beroende på sitt "handikapp" när det gäller 16bitars grafik.
« Föregående | Nästa sida » |
Diskutera denna recensionen i vårt forum!