Behöver hjälp.

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
Tarang
Posts: 4
Joined: 2002-10-14 13:07:32
Location: Piteå

Behöver hjälp.

Post by Tarang »

Är förövrigt ny på detta forum ;D Behöver hjälp med en sak. Har just tagit ut och bytt chassi...men när jag försöker starta datorn piper det till. Jag har inte kollat mera ingående men jag har för mig att jag har satt allting på rätt plats. Det jag undrar nu är om jag kan ha haft sönder någonting och det är detta som gör att det piper som en galning. I så fall vad kan det vara?? Det är en P4 på ett Abit BD7-Raid kort!! Uppslattar all hjälp jag kan få!!
Don't worry abouth the world coming to and end today! It's already tomorrow in Austraila!!
User avatar
Svempa
Posts: 1279
Joined: 2002-04-13 19:01:17
Location: Finspång
Contact:

Post by Svempa »

Du har försäkrat dig om att alla sladdar sitter som dom ska? Det sabba nämligen för mig när jag bytte ut lite delar.
Bootar datorn eller?
Svempa - Tuff i Fluff since 1986
Dornal
Posts: 28
Joined: 2002-08-01 20:30:34

Post by Dornal »

Kolla om grafikkortet sitter i ordentligt. Hade samma problem förut.
Tarang
Posts: 4
Joined: 2002-10-14 13:07:32
Location: Piteå

Post by Tarang »

Har fått den att boota nu. Verkade som att processor inte var helt ditsatt hur jag nu lyckades med det. Men nu står det att processorn endera är förstörd eller har blivit bytt. Ska jag bara gå in i BIOS och ändra där eller? Kan det vara så att processorn är sönder ?!???
Don't worry abouth the world coming to and end today! It's already tomorrow in Austraila!!
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Tarang wrote:Har fått den att boota nu. Verkade som att processor inte var helt ditsatt hur jag nu lyckades med det. Men nu står det att processorn endera är förstörd eller har blivit bytt. Ska jag bara gå in i BIOS och ändra där eller? Kan det vara så att processorn är sönder ?!???
Nejdå, det är bara att den har så att säga "hittat den på nytt" =)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
Post Reply