Skumma hack

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Assaser2
Posts: 94
Joined: 2002-04-10 23:12:57
Contact:

Skumma hack

Post by Assaser2 »

Brukar avnjuta några Warcraft 3 matcher per dag. Eftersom jag har modem så brukar det dessvärre bli med datormotstånd.

spelar väll ingen större roll mer än att det är lite tråkigt att inte ha mänskligt motstånd.

men ett problem har gäckat mej nu ett tag.

Efter att ha spelat i alltifrån 30 min till nån timma så kommer små frysningar. Bilden bara hänger upp sej och fortsätter sedan. Detta iträffar ca vart 3:e sekund, så spelet blir i princip ospelbart.

Nån som har någon aning om vad det kan vara??
Min windows installation är ca 4 månader gammal, WC3 har vart där ungefär lika länge.

Processorn är 59C när jag går ut i windows senare. Men det är väll knappast en temperatur som skulle kunna skapa dessa små låsningar??

På LAN och sånt så flyter allt på så fint så. Kan spela dygnet runt utan något sånt här uppstår.

Tips?!??!?! :P
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Sammanfaller hackningarna med hårddisk-aktivitet? Skulle kunna vara RAM-minnet som håller på att ta slut. Spelet kanske drar extra mycket online på vissa kartor eller liknande.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
Post Reply