Vann rätt låt?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Vi hade TVn stående på men utan ljud och spelade bättre musik istället. Jag tror att festivalen gör sig bättre så.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
CloseRage
Posts: 3
Joined: 2003-05-08 23:41:13
Contact:

Post by CloseRage »

Fel låt vann men jag såg det inte heller hehe lol :)
[EPoX 8rda][AMD Athlon XP2400+ @ 2000Mhz][Spire FalconRock II 25dBA (max xp3000+)][Point of View GF4 TI4280 AGP x8 128mb][2st 256mb TwinMOS PC3200/DDR400 i DualDDR läge][Maxtor DiamondMax Plus9 7200rpm 80Gb 8mb cache][SB Live 5.1][WinXP-Pro]
Ponte
Posts: 301
Joined: 2003-05-06 23:09:32
Location: Lycksele
Contact:

festival

Post by Ponte »

Årets melodifestival är den sämsta på länge, nästan inga bra artister alls, endast Spanien som höll lite klass, jag tyckler att dom borde ha vunnit. tatu var i övrigt en besvikelse, trodde dom skulle vara betydligt bättre, eller i alla fall lika bra som dom brukar vara...en annan låt och lite bättre timing kanske, då hadde som verkligen varit med i toppstriden.

En anna grejj som stör mig otroligt mycket är att fransmännen alltid ska vara så jävla speciella och ta allting på sitt eget språk! Varför i hela friden kan dom inte prata engelska som alla andra? Satt och störde mig på detta under hela melodifestivalen.. Dom håller ju på likadant under alla andra internationella arrangemang också, vilket är väldigt störande.
Kid Paul
Posts: 413
Joined: 2002-10-16 8:16:36
Location: GÖTEBORG

Re: festival

Post by Kid Paul »

Ponte wrote:En anna grejj som stör mig otroligt mycket är att fransmännen alltid ska vara så jävla speciella och ta allting på sitt eget språk! Varför i hela friden kan dom inte prata engelska som alla andra? Satt och störde mig på detta under hela melodifestivalen.. Dom håller ju på likadant under alla andra internationella arrangemang också, vilket är väldigt störande.
Pratar alla andra engelska det var ju skönt att hör då kan jag ju flytta var jag vill i världen och börja jobba. ganske till Brasilien. eller varför inte Kine eller nej föresten jag är nog sugen att börja som nätverks tekniker i Basra (Irak) där jag har hört att dom behöver personen som är duktiga på att serva arabiska servrar. eller varför inte Nigeria jag tror vi kan göra listan lång på länder där majoriteten inte pratar engelska.

Det här är inte ett personligt påhopp men jag stör mig lite på folk som säger varför kan dom inte bara prata engelska så vitt jag vet så dubbar följande länder sina tv station ganska hårt frankrike, tyskland, italien, spanien och portugal för att inte tala om lettland, estland och litauen. att att alla "ska" prata engelska tycker jag är tråkigt med tanke på alla språk som finns i världen.

If that is the case why don't we all type in english in this forum so that everybody in the rest of the world can read and understand all the great things that we type here in this community or do you think that people in japan would prefer that we typed in japanese. I know that when I logon to a webpage that is in japanese I think "what idiots why don't the type it in english so that I would understand wtf they are trying to say here." ;D
Det finns många gudar.
Men den största av dom alla är Google.
Google är den allsmäktiga och har aldrig fel.
Google ska dyrkas och bes till i tider av okunskap.
Om Google inte svarar så tillber man någon mindre Gud som t.ex IMDB
Post Reply