underligheter

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Såja, nu var det lite mer Ringu-känsla på filmen.
User avatar
Grey_wolf
Posts: 43
Joined: 2003-10-06 19:37:13

Post by Grey_wolf »

hmm .. nu blev det väldigt tyst .. =/

EDIT:
hadde inte updaterat på typ 1 timma nu såg jag :D
Last edited by Grey_wolf on 2003-10-07 18:57:15, edited 1 time in total.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Dissident wrote:Såja, nu var det lite mer Ringu-känsla på filmen.
Det menar du inte?
När jag såg det där första ansiktet efter chiffret i början av filmen bajsade jag nästan ner mig. Allt pga. att lillebror satt på sitt rum och lyssna på någon jävla skum ambient musik... usch


Dissident:
Vad tror du om boken som man ser runt 1.35. Vilken bok kan det vara? Jag tycker mig urskilja Julius, Pompejii och C:s.

Du eller kanske Big Bird kan lista ut vilken bok det är?

Sedan har vi ISBN# som inte hittas någonstans: 9129541336.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Grey_wolf
Posts: 43
Joined: 2003-10-06 19:37:13

Post by Grey_wolf »

hmm nån gång skulle jag vilja göra ett eget sånt här spel...bara att man behöver skilz för det.
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Orka hemlighålla grejer :P
Chiffret i början dekrypteras till:

Code: Select all

ENTER THE TEXT TO BE PROCESSED HERE THEN CLICK ON THE NEXT BUTTON X
Verkar bara vara där för att jävlas :(
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Kan du inte ta det här? Vad är vitsen med att det görs privat? Enda anledningen till att vi kommit såhär pass långt är ju för att alla hjälps åt...

Edit:
Eh, det var inget.. såg inte dom senaste inläggen.. men i vilket fall som helst så tycker jag att allt ska samlas här ändå, annars tar det ju mycket längre tid att lösa. (När det gäller att andra forum skulle sno våra framsteg så spelar ju det mindre roll, vi lär knappast få något pris. Dessutom kan ju vem som helst som kollar i denna tråden se att vi har löst allt själva från början...)
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
Grey_wolf
Posts: 43
Joined: 2003-10-06 19:37:13

Post by Grey_wolf »

nva wrote:Kan du inte ta det här? Vad är vitsen med att det görs privat? Enda anledningen till att vi kommit såhär pass långt är ju för att alla hjälps åt...

Edit:
Eh, det var inget.. såg inte dom senaste inläggen.. men i vilket fall som helst så tycker jag att allt ska samlas här ändå, annars tar det ju mycket längre tid att lösa. (När det gäller att andra forum skulle sno våra framsteg så spelar ju det mindre roll, vi lär knappast få något pris. Dessutom kan ju vem som helst som kollar i denna tråden se att vi har löst allt själva från början...)
hmm i agree.. :)
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Killen i filmen runt 2.40 är garanterat Wim Hjordik.
http://stage.vitaminic.se/main/wim_hordijk
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Turrican
Posts: 36
Joined: 2002-12-09 22:22:23
Location: Falun
Contact:

Post by Turrican »

Vad händer nu då, nu när inga filer finns kvar på servern?

Och den där filmen ni pratar om, kan ingen tänka sig att lägga upp den eller skicka den till mig?
<bupp2> Det går att kombinera CS med porr. Jag känner en som har lagt in en porrbild vid consolen och rycker i baguetten när han har dött.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Tänkte att den tyska boken kanske var Also sprach Zarathustra eftersom där var en z-anfang, men det var något annat ord. Hittade inga namn i texten så det är svårt att ta reda på vilken bok det är. En liggande åtta dyker upp lite här och var och illustrationer av hästar.

Papperslappen med "key2" är samma som visas på datorskärmen.

I den svenska boken på slutet kan man läsa "...då Remi faktiskt.."

Pantotensyra används mot acne (?!?!).

De ämnen som är "markerade" i det periodiska systemet (fast det kan också bara vara en fläck..) är Ga, Zn, In och Cd. Jag kan Zink och Cadmium..
Last edited by Dissident on 2003-10-07 19:47:01, edited 1 time in total.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Dissident wrote:Tänkte att den tyska boken kanske var Also sprach Zarathustra eftersom där var en z-anfang, men det var något annat ord. Hittade inga namn i texten så det är svårt att ta reda på vilken bok det är. En liggande åtta dyker upp lite här och var och illustrationer av hästar.

Papperslappen med "key2" är samma som visas på datorskärmen.

I den svenska boken på slutet kan man läsa "...då Remi faktiskt.."
Liggande åttan är teckenet för "infinity" oändlighet.
Den svenska boken i slutet är jack Kerouac "På drift" sidan 77. Jag skall scanna in den så fort min lillebror slutar spela CS på datorn som scannern är kopplad till.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
BeeFCakE
Posts: 397
Joined: 2003-05-10 11:55:03
Location: Stockholm
Contact:

Post by BeeFCakE »

Dissident wrote:De ämnen som är "markerade" i det periodiska systemet (fast det kan också bara vara en fläck..) är Ga, Zn, In och Cd. Jag kan Zink och Cadmium..
Ämnena är, i nämnd ordningsföljd: Gallium (31), Zinc (30), Indium (49) och Cadmium (48)... Intressant är att alla ligger bredvid varandra i en kvadrat i periodiska systemet. Kan atomnumren ha någon betydelse? Eller positionerna? Jag länkar till en sida där periodiska systemet finns så kan ni titta själva hur de ligger, jag kan inte se de andra bilderna längre, det verkar som om de tidigare sidorna har försvunnit... Frågan är om hela grejen gått vidare ett steg ytterligare dit alla inte fick följa med (de som inte reggade) som någon nämnt tidigare i tråden...

linc, har du fått något svar från biblioteket?

EDIT: Läste om dissidents inlägg, kanske inte särskilt mystiskt att de ligger bredvid varandra om alla täcktes av en fläck...men iaf..

http://www.webelements.com/
Har återupptäckt den vackra världen som är 8-bits gaming!
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

BeeFCakE wrote:linc, har du fått något svar från biblioteket?
Nej.. får nog vänta tills imorrn.
hej.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

BeeFCakE wrote:Frågan är om hela grejen gått vidare ett steg ytterligare dit alla inte fick följa med (de som inte reggade) som någon nämnt tidigare i tråden...
Det skulle suga, för jag hann inte regga.. Servern svarar fortfarande på ping, men det kan man ju tolka åt båda hållen.
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Angående det med grundämnena.. Om man tittar längst ner nedanför pantotensyra på tablettröret så kan man se "Ka-nånting", kan det vara Kadmium och kan det isåfall vara meningen att man ska se ett samband? Längst ute till höger kan man också se "20 na-nånting", men jag kan inte komma på vad det skulle vara.. "20 naturliga ämnen"? Någon som kan gissa sig till vad det är för typ av tabletter?

På disketten ser det ut som det står uH.RPM.Alien. En googling gav inget men *.RPM.Alien gjorde.. vet dock inte om det är något väsentligt men det kan vara bra att ha uppskrivet tills senare.

En annan sak.. är det någon som har lyckats förbättra ljudet i dom 2 resterande ljudfilerna sen igår?
Last edited by nva on 2003-10-07 20:58:20, edited 1 time in total.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
Svartvit
Posts: 49
Joined: 2003-09-15 0:36:30
Location: Djungeln

Post by Svartvit »

nva wrote:Angående det med grundämnena.. Om man tittar längst ner nedanför pantotensyra på tablettröret så kan man se "Ka-nånting", kan det vara Kadmium och kan det isåfall vara meningen att man ska se ett samband? Längst ute till höger kan man också se "20 na-nånting", men jag kan inte komma på vad det skulle vara.. "20 naturliga ämnen"? Någon som kan gissa sig till vad det är för typ av tabletter?
Na - Natrium
If a man should conquer in battle a thousand and a thousand more, and another
man should conquer himself, his would be the greater victory, because the
greatest of victories is the victory over oneself.
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Svartvit wrote:
nva wrote:Angående det med grundämnena.. Om man tittar längst ner nedanför pantotensyra på tablettröret så kan man se "Ka-nånting", kan det vara Kadmium och kan det isåfall vara meningen att man ska se ett samband? Längst ute till höger kan man också se "20 na-nånting", men jag kan inte komma på vad det skulle vara.. "20 naturliga ämnen"? Någon som kan gissa sig till vad det är för typ av tabletter?
Na - Natrium
Jo.. men det verkar inte riktigt passa där eftersom det inte står i den "boxen" som dom andra ämnena gör.. tycker jag. :)
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

nva wrote:Angående det med grundämnena.. Om man tittar längst ner nedanför pantotensyra på tablettröret så kan man se "Ka-nånting", kan det vara Kadmium och kan det isåfall vara meningen att man ska se ett samband? Längst ute till höger kan man också se "20 na-nånting", men jag kan inte komma på vad det skulle vara.. "20 naturliga ämnen"? Någon som kan gissa sig till vad det är för typ av tabletter?

På disketten ser det ut som det står uH.RPM.Alien. En googling gav inget men *.RPM.Alien gjorde.. vet dock inte om det är något väsentligt men det kan vara bra att ha uppskrivet tills senare.

En annan sak.. är det någon som har lyckats förbättra ljudet i dom 2 resterande ljudfilerna sen igår?
http://w1.413.telia.com/~u41311444/inte ... (edit).wav
http://w1.413.telia.com/~u41311444/inte ... (edit).wav
Pulsar-filen är bara static.

Bättre får inte jag det. Låtarna är (enligt hörsägen, jag vet inte):

Kylie Minogue - In your eyes
Madonna - Music

Rösterna har jag inte blivit klokare på.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Dissident wrote: Detta kanske är en telemarketing scam, de är bara ute efter telefonnummer som de kan ringa under middagen.
Efter allt jobb de lagt ner, då unnar jag dem lite telefonnummer :)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Dissident wrote:Pulsar-filen är bara static.
Jag tycker det låter som att de antingen sitter och åker med en bil och spelar in ljud eller att de står på ett fält ute någonstans (möjligen det miltära området som fanns på kartan). I slutet så startas någon form av motor.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

http://whoare.ath.cx/gra/TRX/
..har en ny form för mig. Är det något vi borde ha lagt märke till?

Det kanske alla har fattat redan men jag tror att alla de här "Ja" "Nej" och "N/A" är som han sitter och prickar av medan han ringer och säljer vad det nu är han säljer.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Dissident wrote:http://whoare.ath.cx/gra/TRX/
..har en ny form för mig. Är det något vi borde ha lagt märke till?

Det kanske alla har fattat redan men jag tror att alla de här "Ja" "Nej" och "N/A" är som han sitter och prickar av medan han ringer och säljer vad det nu är han säljer.
1. Ny form för mig med.

2. Jag tror också att det är det.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Får inte tag på nya videofilen... :(
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Angående Den Långa Franska Texten

"Les CPRAS et les tattoos seront seulement frais s'il y a une histoire derrière eux."
Lite googlande visar att CPRAS faktiskt betyder något på franska, men jag kan inte hitta vad. Någon som vet? Kanske inte så viktigt iofs..

"Découpez-vous hors de la roche, enterrez votre tête à SA"
"Skär ut er själv ur stenen. Begrav ert huvud åt SA."
SA? Sturmabteilung?

Någon som vet vilken bok det är ur, eller kan se en djupare mening?

edit: CPRAS betyder alltså "scars". Tror jag.
Last edited by Dissident on 2003-10-07 22:16:17, edited 1 time in total.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Big_Bird wrote:Får inte tag på nya videofilen... :(
http://fredrik.agren.se/arg_64bits/lnch_2.tar.bz2.gz
hej.
Post Reply