ny mobil på väg vad tycker ni

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

ny mobil på väg vad tycker ni

Post by narius »

Tja
Morsan fick tillbaka 25000 av fogden och har lovat mig en ny mobila.

Jag har tittat på denhär vad tycker ni om den

NOKIA Mobiltelefon 3100 LJUSBLÅ
Mobiltelefon med skal som lyser i mörker, blinkande ljus när det ringer, MMS, Java-spel, trippelband och mycket mer.
FÖRSTORA
SKRIV UT Pris 2 196:-

Passningstid: Upp till 410 timmar Taltid: Upp till 6 timmar Vikt: 85 gram Mått:(LxBxD) 42,8x101,8x19,6 mm Övrigt: Skal som lyser i mörkret, blinkande ljus när det ringer, MMS, Java-spel, trippelband, högtalare, xHTML-läsare, Färgskärm, animerade skärmsläckare
* upp till 410 timmar passningstid
* upp till 6 timmar taltid
* vikt 85 gram, skal som lyser i mörker
* blinkande ljus när det ringer, mms
* java-spel, trippelband, xhtml-läsare, högtalare


/Narius
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Mobiler är roliga imo - en pryl du har med dig överallt och som du bör tycka om :)

Nokia 3100 finns ifrån 1800kr. Det som jag har hört negativt är att den ger en plastig känsla. Satsa på en 6610 eller 6100 eller en T230.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
xX
Hedersbit
Posts: 1576
Joined: 2002-03-10 15:19:53
Location: Stockholm

Post by xX »

Tråd rensad.

Ni som vill diskutera hur onödigt det är med mobiltelefoner med färgskärmar osv är välkommna att skapa en ny tråd i det ämnet. Synpunkter på detta tas via PM, mail eller i responsforumet - inte i denna tråd!
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Hade du tänkt dig abonemang eller kontantkort (!)?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Svempa
Posts: 1279
Joined: 2002-04-13 19:01:17
Location: Finspång
Contact:

Post by Svempa »

Narius Du måste ha Sony Ericsson ju. Inte Nokia. Z600 är tuff eller T610:an är även dne hur läcker osm helst.
Svempa - Tuff i Fluff since 1986
J_Cokes
Posts: 128
Joined: 2002-11-02 15:42:40

Post by J_Cokes »

Köp Nokia! inte ericsson, ericsson har enligt många klart bäst teknik men den e slö och telefonerna har dålig kvalitet..
Har efter att bråkat med onoff och haft telefonjäveln(T200) på service 4 gången äntligen fått mina pengar tillbaka och hävt köpet. T68 är ytterligare ett misstag från
Så på måndag blir det ny telefon och tror det blir en Samsung denna gång. Japanarna är otrolig på tekniska prylar, hoppas jag :D
Box1: Intel@2.5ghz, 3gb ddr2, Geforce 8800GTX, 120gb x 3 i raid0, XP
Box2: Amd Barton2600@2.3ghz, 2gb ddr, 3.3tb, OpenBSD
Box3: Lenovo T41, 2gb ddr2, testrigg för OS
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

J_Cokes wrote:Köp Nokia! inte ericsson, ericsson har enligt många klart bäst teknik men den e slö och telefonerna har dålig kvalitet..
Har efter att bråkat med onoff och haft telefonjäveln(T200) på service 4 gången äntligen fått mina pengar tillbaka och hävt köpet. T68 är ytterligare ett misstag från
Så på måndag blir det ny telefon och tror det blir en Samsung denna gång. Japanarna är otrolig på tekniska prylar, hoppas jag :D
I norge har ett antal butikskedjor gått ihop och gjort en pressrelease där dom presenterar retursiffror, Ericson hade MASSOR av returer, nånstans över 60%, Nokia låg runt 15% nånstans och samsung låg på bara några procent, enligt rapporten skulle detta vara i procent av telefoner av det märket och inte procent av totala returer.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Kanske borde motivera mina tips;

Nokia 6610; clean, snygg, användarvänlig, har det mesta man behöver så som; mms, bra kalender som du kan synka med outlook, etc.

http://rapax.com/wap/produkten/nokia/6610/trio.jpg

Nokia 6100; samma som 6610 fast mindre och inte lika snygg enligt mig.

http://www.justprice.com/img/prod/867/all.jpg

Nokia 3100; liten, snygg dock något plastig.

Anledning varför jag föredrar Nokia är för att jag tycker deras menysystem är så sjukt mkt bättre än samtliga andra mobiltillverkares.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
CJ
Posts: 167
Joined: 2002-03-07 22:44:10
Location: Mölndal

Post by CJ »

Ghlargh wrote:I norge har ett antal butikskedjor gått ihop och gjort en pressrelease där dom presenterar retursiffror, Ericson hade MASSOR av returer, nånstans över 60%, Nokia låg runt 15% nånstans och samsung låg på bara några procent, enligt rapporten skulle detta vara i procent av telefoner av det märket och inte procent av totala returer.
Nåja; http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/ ... 29,00.html
Dock mest "allvarliga" fel på SonyEricsson.

Jag har letat ny mobil i några månader, men SE-lurarna håller inte, jag avskyr Nokias menysystem, och precis alla Samsung-grejer jag ägt har gått sönder i förtid.
Nu tänker jag ge T630 en chans, annars tänker jag behålla min gamla T20s ett tag till...
62.51 | 1 - 0 EQ | Frölunda | 24. ANDERSSON, Niklas | (44. SALO, Sami)
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Narius: Vilken telefon vi ska tipsa dig om beror såklart på vad du har för krav. Om telefonen du nämnde har allt du vill ha så är det väl bra, men säg gärna vad du önskar ha i mobilen.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Min telefon hänger sig när man går in i menyn (Ericsson T29s).
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
Viper
Posts: 151
Joined: 2002-03-08 21:52:02
Location: Ljusne
Contact:

Post by Viper »

Är lite jobbig och informerar att Samsung är ett koreanskt företag, och att de duktiga japanerna (Sony) jobbar med Ericsson.
Själv har jag ingen mobil, så jag är kanske inte till så stor hjälp, men Siemens då?
And the days, of my life are but grains of sand
As they fall from your open hand
At the call of the winds' command
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Samsung gör iallafall bäst CRT-skärmar =)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Post by spyse »

Ghlargh wrote:
J_Cokes wrote:Köp Nokia! inte ericsson, ericsson har enligt många klart bäst teknik men den e slö och telefonerna har dålig kvalitet..
Har efter att bråkat med onoff och haft telefonjäveln(T200) på service 4 gången äntligen fått mina pengar tillbaka och hävt köpet. T68 är ytterligare ett misstag från
Så på måndag blir det ny telefon och tror det blir en Samsung denna gång. Japanarna är otrolig på tekniska prylar, hoppas jag :D
I norge har ett antal butikskedjor gått ihop och gjort en pressrelease där dom presenterar retursiffror, Ericson hade MASSOR av returer, nånstans över 60%, Nokia låg runt 15% nånstans och samsung låg på bara några procent, enligt rapporten skulle detta vara i procent av telefoner av det märket och inte procent av totala returer.
Måste faktiskt säga att du har lite fel för en gångs skull som referens har jag: http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=7190&sid=1
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Post by spyse »

Nu tillbaka till Topic.....vad du har för krav vet jag såklart inte men jag tycker det skulle vara mer värt för dig att slänga till 600:- och köpa en T610 (jag har) den är grymt skön och har en massa bra funktioner plus att det är stor "kvalitetskänsla" över den.

Men det är ju din mamma som betalar så varför inte slänga till med en P900 direkt?? Eller lite mer realistiskt är ju faktiskt Z600...

Det här med hålbarhet, min flickvän har ett rätt så hett temprament så hennes T310 har vid ett antal gångar (5-10) flygit i luften träffat golvet och sedan glodit efter golvet tills den slår i väggen med en stöt så jag måste nog säga att iaf hennes x är bra.....
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

fisk wrote:Samsung gör iallafall bäst CRT-skärmar =)
Ja men det är nog tur att de inte sätter sina CRT-skärmar i sina mobiler.
Xhargh
Posts: 1177
Joined: 2002-10-21 15:05:32
Contact:

Post by Xhargh »

Jag har en Siemens S55, den kostar ungefär lika mycket som den du nämnde. Den har färgskärm, bluetooth, ir, polyfoniska signaler (samt mmf-signaler), mms, gprs, wap, röstmemo... Jag har haft min i nån månad nu och inte märkt av några problem. Kanske något att titta på?
http://se.pricerunner.com/phones/mobile ... 50/details

Edit: det är alltså inte min telefon som är till salu ;-)
Windows 98 på 4.38 MB, Nano98
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

3310 är den bästa hittils. Men den är väl inte flashig nog för er ungdomar... ::) ;)
User avatar
Svempa
Posts: 1279
Joined: 2002-04-13 19:01:17
Location: Finspång
Contact:

Post by Svempa »

Pontarius wrote:3310 är den bästa hittils. Men den är väl inte flashig nog för er ungdomar... ::) ;)
Jo då. Var ju både 14tis och Svensson mobilen nummer 1 ett här ett tag. Fast det var ju iofs ett tag sen. Kanske inte var så hos dig.
Svempa - Tuff i Fluff since 1986
Alen
Posts: 102
Joined: 2003-07-11 15:29:26

Post by Alen »

Håller med alla om att Nokia äger på i princip allt. Köp en Nokia som du gillar. Håller även med Svempa om att T:610 är ganska cool.
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

ta en Siemens :)
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
User avatar
Jochen
Posts: 321
Joined: 2003-01-27 19:01:30
Location: Helsingborg
Contact:

Post by Jochen »

Annars kanske en Samsung E-700?
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Jochen wrote:Annars kanske en Samsung E-700?

E-700 har bästa kamerakvalite på marknaden, bara pga det kan man välja e-700...
DDS for life!
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Re: ny mobil på väg vad tycker ni

Post by Viscum »

narius wrote: NOKIA Mobiltelefon 3100 LJUSBLÅ
Mobiltelefon med skal som lyser i mörker, blinkande ljus när det ringer, MMS, Java-spel, trippelband och mycket mer.
/Narius
KÖP DEN!!!!

Jag har själv tittat på den , fast i rosa ;)
En av mina kompisar har den i vitt och den är riktigt söt och underbart liten och smart. (den vita lyser skitfint med grönt alienljus)
Jag har även läst hur folk resencerat den på pricerunner och alla har bara gott att säga om den.
Fast jag måste säga att priset du nämner för den e lite väl dyrt.
Vodaphone säljer den just nu med ett kontatkort (laddat med 100kr) för typ 1500 kr.
Och jag såg att de sålde den för 1300kr på expert med Telia kontantkort.
Dessutom har jag för mig att Elgiganten säljer den för 1800kr med Comviqkontantkort.

Ska du ha den utan kontantkort och med ab. så blir den ännu billigare.

Jag ska helt klart köpa den nu i mellandagarna ...den rosa söta fluffiga discotelen *glott sig galen på nokia.se*
Den är för söt :-*
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
User avatar
jalla
Posts: 193
Joined: 2002-03-14 9:44:37
Location: Sundsvall

Re: ny mobil på väg vad tycker ni

Post by jalla »

narius wrote:Tja
Morsan fick tillbaka 25000 av fogden och har lovat mig en ny mobila.

Jag har tittat på denhär vad tycker ni om den

NOKIA Mobiltelefon 3100 LJUSBLÅ
Mobiltelefon med skal som lyser i mörker, blinkande ljus när det ringer, MMS, Java-spel, trippelband och mycket mer.
FÖRSTORA
SKRIV UT Pris 2 196:-

Passningstid: Upp till 410 timmar Taltid: Upp till 6 timmar Vikt: 85 gram Mått:(LxBxD) 42,8x101,8x19,6 mm Övrigt: Skal som lyser i mörkret, blinkande ljus när det ringer, MMS, Java-spel, trippelband, högtalare, xHTML-läsare, Färgskärm, animerade skärmsläckare
* upp till 410 timmar passningstid
* upp till 6 timmar taltid
* vikt 85 gram, skal som lyser i mörker
* blinkande ljus när det ringer, mms
* java-spel, trippelband, xhtml-läsare, högtalare


/Narius
På väg? konstigt men jag tycker att det finns redan en Nokia 3100 i min ficka!
Image
det är en bra telefon!
med de egenskaperna du skrev men den har dessutom högtalare så du kan lägga ifrån dig telefonen på bordet om du pluggar och fortsätta prata.
Har använt det vid flertal tillfällen.

det är väldigt bra med 400 timmars standby.
man behöver inte ladda den på 2,5 vecka.
Hade en Nokia 8200 förrut men den började "lagga och blev allmänt damp" (ett IBIS-uttryck)
Johan Isaksson aka -(Jalla)-
"Jag tror att det finns en världsmarknad för kanske fem datorer."
Thomas Watson, IBMs styrelseordförande, 1943
(Intel Core2Quad 6600, 4GB DDRAM, ATI HD 2900XT 512MB, HD: 1TB)
Post Reply