Så duschar vi

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

dpinto wrote:
thimp wrote:
dpinto wrote:Bara jag som borstar mina tänder menas ja duschar? på morronen då asså...
händer ibland, har tom lyckats med att äta frukost i dusch. Duschen är underbar. Där kan man gör det mesta av morgon bestyret =)
Haha frukost!,det blir mitt nästa steg,ska nog testa det imorron. :D
Ta gäran ett torrtbröd, annars rinner det bort :/
我思う、ゆえに我あり
User avatar
flaeskflaesk
Hedersbit
Posts: 1246
Joined: 2002-02-19 19:43:29
Location: BBzor

Post by flaeskflaesk »

thimp wrote:händer ibland, har tom lyckats med att äta frukost i dusch.
Det är hur käckt som helst.

Jag har för vana att alltid dricka några öl och äta middag i badkaret på onsdagar, hur smidigt som helst. Ett mer kliniskt renare matställe finns ju inte.

Sen att prata i telefon medans man sitter på toakanten är inte fel det heller.
Det handlar om att vara snabb i vändningarna. :-)
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

zerialcold wrote: Sen att prata i telefon medans man sitter på toakanten är inte fel det heller.
"Hur är det på jobbet då?"
"Jo det är--vänta lite--*uuuughhhhrghhh* *splosch!*--ja, vad sa du?"
"Err.. *beeep*"


?
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

zerialcold wrote:
thimp wrote:händer ibland, har tom lyckats med att äta frukost i dusch.
Det är hur käckt som helst.

Jag har för vana att alltid dricka några öl och äta middag i badkaret på onsdagar, hur smidigt som helst. Ett mer kliniskt renare matställe finns ju inte.

Sen att prata i telefon medans man sitter på toakanten är inte fel det heller.
Det handlar om att vara snabb i vändningarna. :-)
Kebabpizza i badet är inte fel, och kladdar man lite är det bara att tvätta bort =)

Har ingen telefon vid muggen och orkar aldirg ta med mig bärbar. Sen sittar jag max 5-10min så det är knappt lönt =)
我思う、ゆえに我あり
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Det är nog skönt att tappa en laptop i badkaret :)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

lillis wrote:
zerialcold wrote: Sen att prata i telefon medans man sitter på toakanten är inte fel det heller.
"Hur är det på jobbet då?"
"Jo det är--vänta lite--*uuuughhhhrghhh* *splosch!*--ja, vad sa du?"
"Err.. *beeep*"


?
Därför får man hosta eller snysa när den är på väg ner i vattnet *talar av erfarenhet ;)*
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
SAuna
Posts: 114
Joined: 2002-05-16 20:43:29
Location: Skåne
Contact:

Post by SAuna »

veronica wrote:Finns en anledning till att jag bor själv ;)

Så här går det till för mig:

1. Går in till badrummet iklädd morgonrock som jag sedan hänger på väggen.
2. Borstar tänderna i ca. 10 min fyra ggr sammanlagt med två olika tandkrämer (har någon slags mani på det).
3. Undersöker mitt ansikte och tittar om jag behöver pilla bort något som t.ex. en finne eller ett ögonbrynshår.
4. Använder tvättlappar i ansiktet och på halsen.
5. Börjar duschningen med att schamponera in mitt hår med ett specialschampoo för volym och sedan ytterligare en gång med ett specialschampoo för ljust hår.
6. Sedan masserar jag in t.ex. ett vanligt balsam som Sunsilk och låter det sitta i ca. 10 min.
7. Under tiden skrubbar jag mig stenhårt med Dove Silk Duschcreme på en svamp och sedan en gång till utan svamp.
8. Tvättar ansiktet med en superdyr men superbra ansiktstvätt och efter det lite Nivea peeling.
9. Kollar om något behöver rakas.
10. Sedan står jag jättelänge i varmt vatten för att försäkra mig att inget skall vara kvar.
11. Gosar in mig i en jättehanduk och virar en runt håret.
12. Smörjer sedan håret med Goldwells kerasilk så det inte torkar ut nu i vinterkylan.
13. Smörjer även ansiktet ca. 4 ggr p.g.a att jag har så torr hy.

Det är mina vanliga vardagliga rutiner och det går otroligt nog på ca. 1-1,5 timmar.

Vettefan om man borde berätta allt detta, men observera att jag inte är knäpp, har bara mani på att känna mig fräsh. :-*
Tror du verkligen allt det där dyra tjafset gör någon nytta? Om du tror det, se Fight Club...
War is about peace, and to get peace you have to killa a lot of people.
User avatar
redhat
Hedersbit
Posts: 2272
Joined: 2002-02-18 17:47:11
Location: Luleå, Sunderbyn
Contact:

Post by redhat »

thimp wrote:händer ibland, har tom lyckats med att äta frukost i dusch. Duschen är underbar. Där kan man gör det mesta av morgon bestyret =)
Någon mer som testat läsa morgontidningen? ;D
"You were right about the stars.
Each one is a setting sun." -Wilco, Jesus, etc.
User avatar
cac
Posts: 207
Joined: 2003-12-17 18:48:58
Location: De skånska skogarna.

Post by cac »

Eftersom alla verkar tro att tjejer inte klarar av att duscha utan massa krämer och schampon så får väl jag bevisa motsatsen.

Så här duschar jag:
1. Tar med mig rena underkläder in på toaletten.
2. Klär av mig.
3. Går in i duschen och bara står och blir blöt i några minuter.
4. Tar den flaskan med duschkräm som ser finast ut och kletar in allt som behöver kletas in.
5. Sköljer.
6. Tar schampot och häller en klick i håret och rufsar ihop allt till en skummig peruk innan jag imiterar Elvis och skriker ut en vacker sång. (Hmm, nästan i alla fall...)
7. Sköljer.
8. Balsam i håret.
9. Sköljning.
10. Rakar benen vid behov.
11. Har jag tid gör jag mitt bästa för att ta slut på varmvattnet efter allt det där. Oftast har jag inte tid...
12. Torkar mig och sätter på mina rena underkläder.
13. Torkar håret med handuken och sen med hårtork.

Och NEEJ, jag använder verkligen inte massa exklusiva tvålar och krämer. Vad är det för vits när man ändå sköljer bort det sen? Hårgele är verkligen nog!
User avatar
trollfis
Posts: 43
Joined: 2003-04-23 18:34:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by trollfis »

cac wrote:jag använder verkligen inte massa exklusiva tvålar och krämer. Vad är det för vits när man ändå sköljer bort det sen?
Ja, vad är vitsen med tvål och krämer när man ändå sköljer bort det?

Tvål har den smarta funktionen att den "klumpar" ihop fettet som man sedan lätt ska skölja bort, då blir huden ren och fräsch.

Krämer sköljer man vanligtvis inte bort, dem ska (de flesta iaf) absorberas av huden och göra huden mer eller mindre fuktig, eller vad nu krämen ska vara bra för.

En fuktighetsgivande kräm är ett bra alternativ när man tvättat ansiktet med tvål, för tvålen gör huden torr.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

trollfis wrote:
cac wrote:jag använder verkligen inte massa exklusiva tvålar och krämer. Vad är det för vits när man ändå sköljer bort det sen?
Ja, vad är vitsen med tvål och krämer när man ändå sköljer bort det?

Tvål har den smarta funktionen att den "klumpar" ihop fettet som man sedan lätt ska skölja bort, då blir huden ren och fräsch.

Krämer sköljer man vanligtvis inte bort, dem ska (de flesta iaf) absorberas av huden och göra huden mer eller mindre fuktig, eller vad nu krämen ska vara bra för.

En fuktighetsgivande kräm är ett bra alternativ när man tvättat ansiktet med tvål, för tvålen gör huden torr.
Some like it greasy, some like it dry.

What do you like baby?

;D
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
trollfis
Posts: 43
Joined: 2003-04-23 18:34:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by trollfis »

Ramza wrote:Some like it greasy, some like it dry.
What do you like baby?
;D
;) greasy.
och hudkräm efteråt 8)
User avatar
cac
Posts: 207
Joined: 2003-12-17 18:48:58
Location: De skånska skogarna.

Post by cac »

trollfis wrote:
cac wrote:jag använder verkligen inte massa exklusiva tvålar och krämer. Vad är det för vits när man ändå sköljer bort det sen?
Ja, vad är vitsen med tvål och krämer när man ändå sköljer bort det?

Tvål har den smarta funktionen att den "klumpar" ihop fettet som man sedan lätt ska skölja bort, då blir huden ren och fräsch.

Krämer sköljer man vanligtvis inte bort, dem ska (de flesta iaf) absorberas av huden och göra huden mer eller mindre fuktig, eller vad nu krämen ska vara bra för.

En fuktighetsgivande kräm är ett bra alternativ när man tvättat ansiktet med tvål, för tvålen gör huden torr.
Jaag veeet. Men jag tycker ändå att det är onödigt. Det ena sköljer du ju bort, och det andra sugs ju liksom in i huden. Men jag använder schampo och allt sånt ändå, of course, men inte sådana exklusiva med massa exotiska specialeffekter.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

trollfis wrote:
Ramza wrote:Some like it greasy, some like it dry.
What do you like baby?
;D
;) greasy.
och hudkräm efteråt 8)
Nice! ;D
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
Post Reply