Metal-tråd

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Locked
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

zerialcold wrote:In flames ikväll var ju jääävligt bra!
Snackade med några andra typer som var där och de tyckte att det var rikligt med Image
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

Okej, synd att jag inte gillar in flames då :)
Men 7thsonof7thson ska dit ;D

Hehe, fin smiley! ;D Image
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

egar wrote:Självklart är det så och värre kommer det bli när allt fler kids blir "äkta" och fattar inte att vi gamlingar lagt ner tjatandet om äkta hit och äkta dit för länge sedan. Själv tycker jag däremot att det är extremt kul att leka tr00-snubbe lite då och då med nykomlingar. :)
Det tragiska är när de inte inser själva hurpass blinda de är för sin egen dumhet. Inte sant? ;)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

fisk wrote:
egar wrote:Självklart är det så och värre kommer det bli när allt fler kids blir "äkta" och fattar inte att vi gamlingar lagt ner tjatandet om äkta hit och äkta dit för länge sedan. Själv tycker jag däremot att det är extremt kul att leka tr00-snubbe lite då och då med nykomlingar. :)
Det tragiska är när de inte inser själva hurpass blinda de är för sin egen dumhet. Inte sant? ;)
Mycket sant. Det är en av anledningarna till varför vi fick den oerhört underhållande tråden där lillis och 7thsonof7thson för en monolog om ämnet i fråga. :)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
flaeskflaesk
Hedersbit
Posts: 1246
Joined: 2002-02-19 19:43:29
Location: BBzor

Post by flaeskflaesk »

egar wrote:Snackade med några andra typer som var där och de tyckte att det var rikligt med Image
In Flames sparade verkligen inte på krutet den här gången, underbart sylvass ljus och effektshow som skakade iväg liseberg några meter. Underbar blandning mellan gamla och nya låtar, där colony som vanligt var bäst.

Förbandens båda sångare var dock inget vidare, som satsade enbart på att knäcka sina egna ljusa oktaver.

Totalt sett, fyra av fem.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

åkte hem med samma buss som en kompis som hade vart där, han sa att förbanden "var typ bättre än in flames"...

ingen annan som tycker så antar jag?
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Alltså, jag gillar inte In Flames så mycket, men på scen har de faktiskt en jävligt bra känsla.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Jag gillar In Flames men det var bättre på den gamla goda tiden då man kunde gilla ett band utan att bli kallad för wannabe-metalhead. Ingen brydde sig om vad man gillade för band utan delade tips med varandra "for the love of the music". Föll det inte i smaken så sa man bara

- Nej, det var inte riktigt min kopp te men lite gott sväng var det emellanåt.
- Okej, men testa [insert some other band here] och se om du gillar det.

Aah, those were the days. Börjar känna mig som en riktig relik som lyssnat på det här tjofräset sedan Hedenhös.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Jag tycker inte om reroute så mycket men den nya skivan är faktiskt rätt nice :)
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

stealth wrote:Jag tycker inte om reroute så mycket men den nya skivan är faktiskt rätt nice :)
Jag gillar en del spår på reroute to remain och nya skivan är kalas. Det var förresten inte dig mitt förra inlägg var riktat mot utan det var bara en liten anekdot från en försvunnen tid. ;)

Jag kommer ihåg hur det var när polaren köpte "Whoracle" samma dag som den släpptes och vi satt inne på mitt rum och bombaderades av den enorma ljudväggen. Jag kommer ihåg hur jag förbluffades av det fina gitarrljudet på den skivan, åh vad fint gitarrljud det finns på ett gäng gamla dödsmetallplattor från tiden då Stockholmsk dödsmetall var på tapeten. Ah, inget slår gitarrljudet på "Like An ever flowing stream" av Dismember...

EDIT: Åh... farbror egar börjar bli nostalgisk på gamla dar och slänger på "Left Hand Path" med Entombed... *mumma*
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
7thsonof7thson
Posts: 43
Joined: 2004-04-14 17:59:17

Post by 7thsonof7thson »

egar wrote:
stealth wrote:Jag tycker inte om reroute så mycket men den nya skivan är faktiskt rätt nice :)
Jag gillar en del spår på reroute to remain och nya skivan är kalas. Det var förresten inte dig mitt förra inlägg var riktat mot utan det var bara en liten anekdot från en försvunnen tid. ;)

Jag kommer ihåg hur det var när polaren köpte "Whoracle" samma dag som den släpptes och vi satt inne på mitt rum och bombaderades av den enorma ljudväggen. Jag kommer ihåg hur jag förbluffades av det fina gitarrljudet på den skivan, åh vad fint gitarrljud det finns på ett gäng gamla dödsmetallplattor från tiden då Stockholmsk dödsmetall var på tapeten. Ah, inget slår gitarrljudet på "Like An ever flowing stream" av Dismember...

EDIT: Åh... farbror egar börjar bli nostalgisk på gamla dar och slänger på "Left Hand Path" med Entombed... *mumma*
Där håller jag deffinitvt med! Whoracle är en fruktansvärt fin platta! :D
"That is not dead, Wich can eternal lie, But with stranger eons, Even death may die" H.P Lovecraft
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

Jag kan gå med på att låten Whoracle är okej :)
User avatar
7thsonof7thson
Posts: 43
Joined: 2004-04-14 17:59:17

Post by 7thsonof7thson »

höken wrote:Jag kan gå med på att låten Whoracle är okej :)
du borde lyssna på hela skivan hos mig nån gång den är snuskigt bra!
"That is not dead, Wich can eternal lie, But with stranger eons, Even death may die" H.P Lovecraft
User avatar
rdj
Posts: 241
Joined: 2002-03-25 17:16:42
Location: /home/Göteborg/
Contact:

Post by rdj »

Håller med! In Flames @ Lisebergshallen var riktigt bra. :o
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

7thsonof7thson wrote:
höken wrote:Jag kan gå med på att låten Whoracle är okej :)
du borde lyssna på hela skivan hos mig nån gång den är snuskigt bra!
Bara om man gillar in flames ;)
User avatar
7thsonof7thson
Posts: 43
Joined: 2004-04-14 17:59:17

Post by 7thsonof7thson »

rdj wrote:Håller med! In Flames @ Lisebergshallen var riktigt bra. :o
Jag ska se dem i morrn i frys, är taggad som satan :D
"That is not dead, Wich can eternal lie, But with stranger eons, Even death may die" H.P Lovecraft
User avatar
rdj
Posts: 241
Joined: 2002-03-25 17:16:42
Location: /home/Göteborg/
Contact:

Post by rdj »

7thsonof7thson wrote:
rdj wrote:Håller med! In Flames @ Lisebergshallen var riktigt bra. :o
Jag ska se dem i morrn i frys, är taggad som satan :D
Blir det lika bra som i GBG är det bra att vara taggad. Kommer bli röjigt! :)
User avatar
7thsonof7thson
Posts: 43
Joined: 2004-04-14 17:59:17

Post by 7thsonof7thson »

rdj wrote:Blir det lika bra som i GBG är det bra att vara taggad. Kommer bli röjigt! :)
Hoppas på det :D
"That is not dead, Wich can eternal lie, But with stranger eons, Even death may die" H.P Lovecraft
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

egar wrote:Ah, inget slår gitarrljudet på "Like An ever flowing stream" av Dismember...
Tss, inget slår gräva-i-köttgropen gitarrljudet i Bloodbaths senaste "Resurrection Through Carnage".
Tråkigt att Åkerfeldt har slutat dock. Tror du att Tägtgren klarar av att leverera den stämman som krävs i sthlm-dödsband? Fast de kanske ändrar stil, vem vet...
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

bupp2 wrote:
egar wrote:Ah, inget slår gitarrljudet på "Like An ever flowing stream" av Dismember...
Tss, inget slår gräva-i-köttgropen gitarrljudet i Bloodbaths senaste "Resurrection Through Carnage".
Tråkigt att Åkerfeldt har slutat dock. Tror du att Tägtgren klarar av att leverera den stämman som krävs i sthlm-dödsband? Fast de kanske ändrar stil, vem vet...
Vi får se. Kanske, kanske inte. ;-)
Orkar inte skriva något mer, är helt slut.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

Någon som vet något om Marduks nya Line-up eller om de ska ut på turné snart?
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

höken wrote:Någon som vet något om Marduks nya Line-up eller om de ska ut på turné snart?
De ska uppträda på Motala Metal Festival här i Sverige för första gången med den nya sångaren.
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

bupp2 wrote:
höken wrote:Någon som vet något om Marduks nya Line-up eller om de ska ut på turné snart?
De ska uppträda på Motala Metal Festival här i Sverige för första gången med den nya sångaren.
Vem är den nya sångaren då?
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

jag fick höra att det var deras gamla sångare som skulle vara med igen
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

np. Grip Inc - The Gift Image
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
Locked