Mediaspelare - Vilken?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Deuterium
Posts: 841
Joined: 2002-07-05 10:31:43
Location: Skåne

Mediaspelare - Vilken?

Post by Deuterium »

Tja!


Söker ny mediaspelare, använt mig av Light Alloy ett bra tag, vilket jag älskar, men har uppstått ett problem med den nu, som jag inte lyckats lösa, så tänkte att jag skulle leta upp en annan spelare tillsvidare.

Några krav:
Den ska vara väldigt snabbstartad (inte vlc/windows/classic mediaplayer sega). Man ska kunna ta fram/dölja "toolbar" "playlist" igenom ett knapp på högra musknapp.

Som i ex Light alloy, såhär ser det ut med playlist och toolbar synligt:
http://web.telia.com/~u40426334/lightalloy.JPG

sedan högerklickan man på bilden så försvinner toolbar, playlist och namnlisten där uppe.


Ni förstår? Man ska kunna höja och sänka ljudet med upp och ner scollen på musen (inte hacka/stora steg/sega fram när man höjer/sänker som vlc gör).



Kanske lite kladdigt, men hoppas ni förstår, annars är det bara att fråga.

/Bjorne
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

jag vet inte riktigt vad du menar + nyvaken med grus i ögonen men du kan ju testa crystalplayer, den har nog inte alla funktioner du söker men den är jävligt trevlig att köra samt drar förbannat lite av datorn... enda spelaren jag kan ha på min laptop för att se film dom andra går bara inte men denna smider fint :]
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
mr b0m
Posts: 1109
Joined: 2002-03-08 10:54:25
Contact:

Re: Mediaspelare - Vilken?

Post by mr b0m »

Deuterium wrote:Den ska vara väldigt snabbstartad (inte vlc/windows/classic mediaplayer sega).
Eh? Både MPC och VLC startar på typ <0,5 sek på min dator. Image
User avatar
Deuterium
Posts: 841
Joined: 2002-07-05 10:31:43
Location: Skåne

Re: Mediaspelare - Vilken?

Post by Deuterium »

mr b0m wrote:
Deuterium wrote:Den ska vara väldigt snabbstartad (inte vlc/windows/classic mediaplayer sega).
Eh? Både MPC och VLC startar på typ <0,5 sek på min dator. Image
Jag menar från att du dubbelklickar på en film tills filmen rullar igång, detta tar längre tid både i vlc och mpc jämnfört med Light alloy...
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Själv föredrar jag WinMPlayer ( http://www.christianroessler.net/mplayer/index.php ), portad MPlayer ( http://www.mplayerhq.hu ). Inget irriterande GUI utan endast två fönster. Ena fönstret visar allmän information som kan vara bra att veta, Codecinformation t.ex. Andra fönstret är median som spelas. Enda problemet jag har är att jag inte får fram klockor så jag ser hur långt jag är in i mediafilen t.ex, men det klarar jag mig utan.

Mediaspelare som rekommenderas om man inte gillar bloatware. Open Source är också ett plus. ;)


EDIT!
En tanke... codecs är ett minne blått med denna spelare.
Last edited by Fluffy on 2005-03-26 14:16:19, edited 1 time in total.
User avatar
Deuterium
Posts: 841
Joined: 2002-07-05 10:31:43
Location: Skåne

Post by Deuterium »

Efter att ha rensat datorn på codecs via systemhanteran och ominstallation och vobsub funkar Light Alloy som en dröm igen :9

Tack alla ändå.
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Deuterium wrote:Efter att ha rensat datorn på codecs via systemhanteran och ominstallation och vobsub funkar Light Alloy som en dröm igen :9

Tack alla ändå.
Vilket förmodligen gör så att de flesta andra mediaspelare OXÅ funkar som en dröm! ;D
User avatar
Deuterium
Posts: 841
Joined: 2002-07-05 10:31:43
Location: Skåne

Post by Deuterium »

Anzy wrote:
Deuterium wrote:Efter att ha rensat datorn på codecs via systemhanteran och ominstallation och vobsub funkar Light Alloy som en dröm igen :9

Tack alla ändå.
Vilket förmodligen gör så att de flesta andra mediaspelare OXÅ funkar som en dröm! ;D
Eftersom ingen annan mediaspelare har dessa funktioner jag söker som finns hos Light Alloy, så är det inte min dröm de andra spelarna funkar i :p
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Deuterium wrote:
Anzy wrote:
Deuterium wrote:Efter att ha rensat datorn på codecs via systemhanteran och ominstallation och vobsub funkar Light Alloy som en dröm igen :9

Tack alla ändå.
Vilket förmodligen gör så att de flesta andra mediaspelare OXÅ funkar som en dröm! ;D
Eftersom ingen annan mediaspelare har dessa funktioner jag söker som finns hos Light Alloy, så är det inte min dröm de andra spelarna funkar i :p
Ok, har själv aldrig hört talas om denna Light Alloy spelaren, vad är det som är speciellt med denne?*smått intresserad, om den skulle ha bättre funktioner n övriga*
mattlos
Posts: 905
Joined: 2004-09-17 11:32:02
Location: Knorrköping

Post by mattlos »

Anzy wrote:Ok, har själv aldrig hört talas om denna Light Alloy spelaren, vad är det som är speciellt med denne?*smått intresserad, om den skulle ha bättre funktioner n övriga*
Samma här, ge oss lite smaskig info om den.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Media Player Classic och BS Player använde jag mig till Windows. Behövde inte nåt annat. Sök upp dom på google om du vill veta mer om dom.
We dance to all the wrong songs
pimen

Post by pimen »

winamp rules!!!
User avatar
Deuterium
Posts: 841
Joined: 2002-07-05 10:31:43
Location: Skåne

Post by Deuterium »

mattlos wrote:
Anzy wrote:Ok, har själv aldrig hört talas om denna Light Alloy spelaren, vad är det som är speciellt med denne?*smått intresserad, om den skulle ha bättre funktioner n övriga*
Samma här, ge oss lite smaskig info om den.
Den är så otroligt smidig, perfekt för oss som älskar att kunna göra saker snabbt och endast med musen.

Kör expanderat skrivbord (tv-out), kör film/serier nästan jämnt på teven, vill man då snabbt kunna lägga in saker i ex playlisten, eller för lite/fullscreen och mycket annat. Den är så smidig bara :)
Post Reply