Sticky är skit

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Idag har jag varit ute på tre olika ställen och inte en enda vakt har varit uppkäftig emot mig. Det enda jobbiga var att jag träffade en alldeles för onykter thimp av misstag ;)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

xianze wrote:Du och dina sjukdomar ;)
;) :-*
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

jag har bara vart på sticky en gång och fann källaren helt i min smak..
ljudnivån var lite hög men jag tänkte inte på vakterna..
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

Vakterna på henriksbergs festvåningar där dom kör hårdrock varannan vecka är snällare än min morsa, gillar du hårdrock borde du kolla upp club Slacker.


anledningarna till varför jag tycker sticky fingers suger megadase är för att dom spelar så högt att det rinner blod ur öronen och det luktar fan plus att dom släpper in för mkt folk, helt omöjligt att vända sig om med en öl i handen utan att bonka i någon.
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

Mind wrote:Vakterna på henriksbergs festvåningar där dom kör hårdrock varannan vecka är snällare än min morsa, gillar du hårdrock borde du kolla upp club Slacker.
Tur att man kan definiera hårdrock på flera sätt. Slacker sux =/
User avatar
slaüman
Posts: 966
Joined: 2002-04-14 12:55:52
Location: Göteborg
Contact:

Post by slaüman »

Sticky (iaf torsdagarna/Club Stereo) var bättre back in the days.
Då menar jag för typ två år sen bara, då var det nästan inga brats, få var där för att förfesta under happy hour, alla var goa & glada.

Nu vet vakterna att dom kan agera huuur som helst, det kommer snormycket folk ändå.

Tacka vet jag sexpack, cigaretter & valfri lägenhet.
Då får man välja ljudnivå också :)
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

egar wrote:Idag har jag varit ute på tre olika ställen och inte en enda vakt har varit uppkäftig emot mig. Det enda jobbiga var att jag träffade en alldeles för onykter thimp av misstag ;)
Jag var inte speciellt onykter. Knappt börjat ju. Men jag blev jävligt onykter ;)

thr: var du på Kompaniet igår? Tror jag såg dig och Trollfis(?) på vägen utanför.
我思う、ゆえに我あり
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

thimp wrote:
egar wrote:Idag har jag varit ute på tre olika ställen och inte en enda vakt har varit uppkäftig emot mig. Det enda jobbiga var att jag träffade en alldeles för onykter thimp av misstag ;)
Jag var inte speciellt onykter. Knappt börjat ju. Men jag blev jävligt onykter ;)

thr: var du på Kompaniet igår? Tror jag såg dig och Trollfis(?) på vägen utanför.
omg. nu skrämmer du mig =/ ja det var jag. hade en tajt tshirt som det står "n1nj4" på, på mig.

Har du flyttat till gbg? du bodde la inte här förut eller blandar jag ihop dig med någon annan nu? Det är jag och stealth som driver klubbfoto.se =]
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

thr wrote:omg. nu skrämmer du mig =/ ja det var jag. hade en tajt tshirt som det står "n1nj4" på, på mig.

Har du flyttat till gbg? du bodde la inte här förut eller blandar jag ihop dig med någon annan nu? Det är jag och stealth som driver klubbfoto.se =]
Nej fan, bor kvar i småland, men vi hade muckarfesten i gbg. Skumt att man ändå känner igen folk som man istortsett bara sett på små jobbiga avatarer ^^
我思う、ゆえに我あり
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Post by Gosman »

thr wrote:
thimp wrote:
egar wrote:Idag har jag varit ute på tre olika ställen och inte en enda vakt har varit uppkäftig emot mig. Det enda jobbiga var att jag träffade en alldeles för onykter thimp av misstag ;)
Jag var inte speciellt onykter. Knappt börjat ju. Men jag blev jävligt onykter ;)

thr: var du på Kompaniet igår? Tror jag såg dig och Trollfis(?) på vägen utanför.
omg. nu skrämmer du mig =/ ja det var jag. hade en tajt tshirt som det står "n1nj4" på, på mig.

Har du flyttat till gbg? du bodde la inte här förut eller blandar jag ihop dig med någon annan nu? Det är jag och stealth som driver klubbfoto.se =]
Man går inte säker någonstans... (bilden tagen av "odin" på klubbfoto.se)

Image
Gosman - Rixhack Admin
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Haha, kul att folk från 64bits går ut - trodde jag inte. Kanske lite overkillfördomar man. Kom och tänka på hur chockad jag blev när thr försökte hånga med mig på nyår för två år sedan. Var iofs rätt roande då.

Jag var ute i dag på iStället (Linnégatan), vilket är ett jättetrevligt förfest/chilla hela kvällen-ställe med trevlig personal (inga vakter(!)) och allmänt mys helt enkelt. Finns inga bra ställen för 18-åringar på fredag eller lördag. Inte direkt att man vill gå till Golden days :-/ Sina kompisar och hela torslanda ;-) Eller Saturn eller vad det heter där Schillerskaeliten håller till (då syftar jag på svartmålade självmordsbenägnda gothare). Nee, ett ställe med lite skönt stuk för 18-åringar på fredag och lördag saknas. Gärna någon skön kombo av elektroniskt och populärmusik eller något :-)

Tjing!
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Post by Gosman »

benjamin wrote:Haha, kul att folk från 64bits går ut - trodde jag inte. Kanske lite overkillfördomar man. Kom och tänka på hur chockad jag blev när thr försökte hånga med mig på nyår för två år sedan. Var iofs rätt roande då.

Jag var ute i dag på iStället (Linnégatan), vilket är ett jättetrevligt förfest/chilla hela kvällen-ställe med trevlig personal (inga vakter(!)) och allmänt mys helt enkelt. Finns inga bra ställen för 18-åringar på fredag eller lördag. Inte direkt att man vill gå till Golden days :-/ Sina kompisar och hela torslanda ;-) Eller Saturn eller vad det heter där Schillerskaeliten håller till (då syftar jag på svartmålade självmordsbenägnda gothare). Nee, ett ställe med lite skönt stuk för 18-åringar på fredag och lördag saknas. Gärna någon skön kombo av elektroniskt och populärmusik eller något :-)

Tjing!

Det är inte bara till 18åringar det saknas, vi stackars 20åringar har inte heller nått vettigt ställe att gå till/på. Det blir att man sätter sig på Lackan eller rödarummet eller nått annat sånt hak...

Någon som varit nått på Sens i göteborg? Jag har varit där några gånger, men bara en gång när inte stället varit hyrt. Är det allmänt trevligt?
Gosman - Rixhack Admin
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Gosman wrote:
benjamin wrote:Haha, kul att folk från 64bits går ut - trodde jag inte. Kanske lite overkillfördomar man. Kom och tänka på hur chockad jag blev när thr försökte hånga med mig på nyår för två år sedan. Var iofs rätt roande då.

Jag var ute i dag på iStället (Linnégatan), vilket är ett jättetrevligt förfest/chilla hela kvällen-ställe med trevlig personal (inga vakter(!)) och allmänt mys helt enkelt. Finns inga bra ställen för 18-åringar på fredag eller lördag. Inte direkt att man vill gå till Golden days :-/ Sina kompisar och hela torslanda ;-) Eller Saturn eller vad det heter där Schillerskaeliten håller till (då syftar jag på svartmålade självmordsbenägnda gothare). Nee, ett ställe med lite skönt stuk för 18-åringar på fredag och lördag saknas. Gärna någon skön kombo av elektroniskt och populärmusik eller något :-)

Tjing!

Det är inte bara till 18åringar det saknas, vi stackars 20åringar har inte heller nått vettigt ställe att gå till/på. Det blir att man sätter sig på Lackan eller rödarummet eller nått annat sånt hak...

Någon som varit nått på Sens i göteborg? Jag har varit där några gånger, men bara en gång när inte stället varit hyrt. Är det allmänt trevligt?
Har kikat in vid två tillfällen. Det är ett ganska litet (trångt) ställe, det är negativt. "Dansgolvet" however är faktiskt en ganska stor del av den totala arean, så det går att dansa med behag.

Sedan har vi den allmäna cursen; Ratio between womenhood och manhood. :-/

Det är som vanligt med andra ord.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

Gosman wrote:
thr wrote:
thimp wrote:
egar wrote:Idag har jag varit ute på tre olika ställen och inte en enda vakt har varit uppkäftig emot mig. Det enda jobbiga var att jag träffade en alldeles för onykter thimp av misstag ;)
Jag var inte speciellt onykter. Knappt börjat ju. Men jag blev jävligt onykter ;)

thr: var du på Kompaniet igår? Tror jag såg dig och Trollfis(?) på vägen utanför.
omg. nu skrämmer du mig =/ ja det var jag. hade en tajt tshirt som det står "n1nj4" på, på mig.

Har du flyttat till gbg? du bodde la inte här förut eller blandar jag ihop dig med någon annan nu? Det är jag och stealth som driver klubbfoto.se =]
Man går inte säker någonstans... (bilden tagen av "odin" på klubbfoto.se)

[bild]
så jävla busted är jag =/
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

benjamin wrote:Kom och tänka på hur chockad jag blev när thr försökte hånga med mig på nyår för två år sedan. Var iofs rätt roande då.
Det var väll inget.
Image
Från samma kväll, chris(kompis) + jag.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Gosman, är det så illa? Usch, men känns ändå som en hel del ställen till blir intressanta (kollar www.djungeltrumman.se).

thr, äh, det var ändå rätt kul - inget att skämmas för, du är inte den ända som vill hångla med mig ;-) Förresten, är det en kille eller tjej på bilden?
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

Okej, nu blir det tredje inlägget.. bry.. men iaf. Bra klubbar i göteborg tycker jag (för närvarande) är:

Struktur (Drum & Base) på Cronan (cronan suger lite som lokal, men det duger).

Plasticity (Synth) på Kompaniet/Underground (trevligt ställe där man känner de flesta iaf i mina kretsar)

Romo Night (Synth/EBM/80-tal) på Trädgår`n (Trädgår`n är stort och med tre barer, tre dansgolv och liveband varje gång är det en av göteborgs bästa klubbar)

Annars så finns det:

Synthbar (Synth, duh) varje onsdag på Kompaniet/Underground.. helt ok ställe att gå till i mitten av veckan.. börjar bli lite uttjatat men det dugre.

P.C ett litet hak uppe i slutet på kungsgatan, ovanför Kompaniet/Underground - extremt god mat och trevliga små kineser bakom kassan.

Röda Rummet småtrevligt "någon-dag-i-veckan-hak" som har temakvällar ibland, ganska litet men det duger.

Rockbaren ytterst trevligt hak som är öppet alla dagar, ett måste för folk som gillar lite "hårdare" musik... världens bästa stämning.

BLVD Boulevard(stavning?) - pappa betalar och wannabe-brats så det stänker om det, inget ställe jag går till eller kommer in på iaf =].

Lite olika klubbar i göteborg som de flesta verkar tycka är ok.
Last edited by thr on 2005-04-10 12:37:14, edited 1 time in total.
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

benjamin wrote:thr, äh, det var ändå rätt kul - inget att skämmas för, du är inte den ända som vill hångla med mig ;-) Förresten, är det en kille eller tjej på bilden?
En pojke =]. Ah, men du är söt det vet du :*
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Hoppas folk ska till trädgårn nu den 15e. Timbuktu & Damn! spelar. Har nog aldrig sett schysstare framträdande live. Damn som är ett 10-manna funk ban lyfter verkligen hans musik till skyarna. Det är 18år och kostar väl 200kr eller liknande att gå in, kommer bli ett jävla röj och en massa funk hela natten lång.

:)
We dance to all the wrong songs
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

dpinto wrote:Hoppas folk ska till trädgårn nu den 15e. Timbuktu & Damn! spelar. Har nog aldrig sett schysstare framträdande live. Damn som är ett 10-manna funk ban lyfter verkligen hans musik till skyarna. Det är 18år och kostar väl 200kr eller liknande att gå in, kommer bli ett jävla röj och en massa funk hela natten lång.

:)
Jag gillar faktiskt timbuktus musik men skulle inte betala 200kr för att gå in och sedan behöva trängas med halva bergsjön + angered där inne, tyvärr, and i quote therefore:

"AHAHAHAHA EN SVARTROCKARE *PEKA *PEKA *PEKA"
"ÄR DET HALLOWEEN VARJE DAG FÖR ER EHEHEHE?!?!! *PEKA *PEKA *PEKA"
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

thr wrote:Jag gillar faktiskt timbuktus musik men skulle inte betala 200kr för att gå in och sedan behöva trängas med halva bergsjön + angered där inne, tyvärr, and i quote therefore:

"AHAHAHAHA EN SVARTROCKARE *PEKA *PEKA *PEKA"
"ÄR DET HALLOWEEN VARJE DAG FÖR ER EHEHEHE?!?!! *PEKA *PEKA *PEKA"
Hehe, det är värt pengarna. Och kiddsen i bergsjön lyssnar på 50-cent, dom gillar inte svenskmusik.
:P

Och om dom säger sådana hemskheter till dig så kan du ju alltid klaga på deras förtsora byxor.
;)
We dance to all the wrong songs
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

np. Still dre!
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

stealth wrote:np. Still dre!
=(
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

thr wrote:Jag gillar faktiskt timbuktus musik men skulle inte betala 200kr för att gå in och sedan behöva trängas med halva bergsjön + angered där inne, tyvärr, and i quote therefore:

"AHAHAHAHA EN SVARTROCKARE *PEKA *PEKA *PEKA"
"ÄR DET HALLOWEEN VARJE DAG FÖR ER EHEHEHE?!?!! *PEKA *PEKA *PEKA"
Haha, det var faktiskt rätt roligt. Självironi är så underbart.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Speaking of 50-cent och alternativa människor i svart:

Image

Image
Post Reply