ATI och Xbox 360

Vårt gamla nyhetsforum. Nyheter ska postas på framsidan istället, men för det behövs ett konto. Vill du skriva hos oss, hör av dig till Fredrik Ågren.
Locked
User avatar
ficklampa
Hedersbit
Posts: 546
Joined: 2002-05-17 23:43:57
Location: Södermalm, Stockholm
Contact:

ATI och Xbox 360

Post by ficklampa »

Bit-tech har nyligen gjort en intervju med ATI där de pratar om Xenos, grafikkretsarna som sitter i Xbox 360. De går igenom arkitekturen och även jämför med PlayStation 3's motsvarighet, RSX. De drar även upp bakåtkompabiliteten till den förra Xbox:en och hur det fungerar. Slutledningsvis så nämner de också varför PS3 kanske kommer att vara långsammare än Xbox 360.

Läs hela intervjun här.
PC: 2500k | 8 GB RAM | GTX770
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Aj då..Sony steget efter igen...innan partyt börjat! ;D
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Jag tror jag ändå väljer revolution men det var ju synd att PS3 inte låg steget före denna gång :(
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
jonten

Post by jonten »

Fredd wrote:Jag tror jag ändå väljer revolution men det var ju synd att PS3 inte låg steget före denna gång :(
ps3 ligger nog långt före 360:n. Xbox killarna föröker bara få folk att tro annat. Såg Mtv premiären med xbox och den var riktigt löjlig i dålig amerikansk tv-shop anda. Bl.a tuffa hiphop killar som försöker få den att verka cool :D Nej, har svårt att tro att ps3:an skulle vara annat än markant mkt bättre än xbox. ps3:an känns mer seriös än den coola 360:n :)
User avatar
ficklampa
Hedersbit
Posts: 546
Joined: 2002-05-17 23:43:57
Location: Södermalm, Stockholm
Contact:

Post by ficklampa »

jonten wrote:
Fredd wrote:Jag tror jag ändå väljer revolution men det var ju synd att PS3 inte låg steget före denna gång :(
ps3 ligger nog långt före 360:n. Xbox killarna föröker bara få folk att tro annat. Såg Mtv premiären med xbox och den var riktigt löjlig i dålig amerikansk tv-shop anda. Bl.a tuffa hiphop killar som försöker få den att verka cool :D Nej, har svårt att tro att ps3:an skulle vara annat än markant mkt bättre än xbox. ps3:an känns mer seriös än den coola 360:n :)
Processorkraften i PS3 är det nog inga problem med, däremot är grafikkortet kanske inte världens bästa jämfört med det som sitter i Xbox 360. Det är där de förlorar prestanda antagligen.
PC: 2500k | 8 GB RAM | GTX770
tjoff
Posts: 267
Joined: 2002-03-13 16:53:30

Post by tjoff »

jonten wrote:
Fredd wrote:Jag tror jag ändå väljer revolution men det var ju synd att PS3 inte låg steget före denna gång :(
ps3 ligger nog långt före 360:n. Xbox killarna föröker bara få folk att tro annat. Såg Mtv premiären med xbox och den var riktigt löjlig i dålig amerikansk tv-shop anda. Bl.a tuffa hiphop killar som försöker få den att verka cool :D
Lustigt hur man kan basera sina åsikter om hårdvaran i en spelkonsoll på dess marknadsföring.

Sen kanske du skulle pröva på att vara lite objektiv också.
SnowJim

Post by SnowJim »

Handlar inte artikeln om hårdvaran? genom att säga att xbox är bättre så måste det väll ändå syftas till hårdvaran och inte hur det kommer gå.

Vi får hoppas PS3 upgraderar sin maskin lite tills lanseringen så att det blir lite tävling prestanda mässigt mellan dem!

När det gäller vilken maskin som tilltalar vem så beror det på vad man tycker om för spel, men även hur bra media hub maskinen verkligen blir.

//SnowJim
Locked