Cannabis --> Peps Persson

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Nicke wrote:
ragzter wrote:Jag håller verkligen inte med dig alls, överhuvudtaget.
Utmärkt
ragzter wrote:Vi är för guds skull människor
Exakt, och det implicerar en egen vilja, bedömningsförmåga och framför allt i det här fallet ansvarstagande.
ragzter wrote:och många av oss blir deprimerade ibland, även om det inte alltid syns så tydligt. Det är vanligt med destruktiva beteenden; vissa tar till med alkohol och det har blivit nog med helvete utav det (visst är det dumt, men det förekommer!).
Jaha?
ragzter wrote:Du kan säga 'Skaffa en psykolog då!' men de växer inte precis på träd.
Det är fortfarande drogmissbrukarens fel, och förvänta dig ingen specialbehandling för att du gav dig in i vad du visste kunde skada dig.
ragzter wrote:Och att folk då ska börja knarka för att de mår så dåligt och att 'de får skylla sig själva' tycker jag är fullkomligt absurt.
Nej, jag anser att det är precis så det ska fungera. Handling och konsekvens. Var du dum nog att ge dig in i något du visste var tungt(?) beroendeframkallande och potentiellt destruktivt? Gå inte till farbror staten och böla. Svårt att bli anställd som drog(miss)brukare? Tråkigt för dig, men du satte dig själv i din sits.
lither wrote:Definiera dumma; de som går på marknadsföringen?
Jo, jag bryr mig. Men jag känner inget medlidande. Ta ciggaretter som en tydligt exempel: "Rökning påverkar skadligt din hälsa", "Rökning under graviditen är korkat" och "Rök inte, du kan få lungcancer liksom" verkar undgå de flesta.
Ett, i min åsikt, utmärkt uttalande.

Fotnot: Jag har aldrig provat att röka något annat än tobak (något jag raskt slutade med), och jag planerar inte att göra det. Det är fortfarande min åsikt att bruk av tungt beroendeframkallande droger är rent korkat, men det är fortfarande ett val alla ska få ha. Har du kontroll över drogbruket? Ha så kul.
Kan verka hårt och okänsligt men så borde det faktsikt vara, alla bör få göra sina egna val, speciellt när det endast påverkar en själv och inte andra.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
rag
Posts: 107
Joined: 2002-12-08 22:58:49

Post by rag »

lither wrote:Ta ciggaretter som en tydligt exempel: "Rökning påverkar skadligt din hälsa", "Rökning under graviditen är korkat" och "Rök inte, du kan få lungcancer liksom" verkar undgå de flesta.
Ja, du ser! Varningarna bryr sig ingen om och hur skulle det inte då bli om knarket blev fritt? Då blev det genast fler 'dumma' att bry sig om.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Re: Cannabis --> Peps Persson

Post by Stiiig »

Dissident wrote: Förklara gärna hur du tänker.
Ja det kan jag göra. Många bygger egan vatten pipor (inte olagligt) genom en ½l flaska, ett litet rör, en 15mm Hylsa, folié, nål, kniv, vatten.
Genom att göra ett hål på halva flaskan där röret går in snet ner mot botten på flaskan och sedan trycka på en vanligt 15mm hylsa från en verktygs sats på rörets andra ända, och lägga i folié i hylsan å picka små hål ner mot röret med en nål. I denna 'behållare' läggs sedan 'virket' Som inte skall bestå av endast cannabis. Utan blandat med fin kornig tobak. flskan fyller man med vatten upp till hålet för röre. mittemot där röret går in skall ett till litet hål göras. Ett ventilations hål. SE BILD! För att använda dena så sätter man munnen mot flask halsen å tänder på 'virket' sammtidigt som man drar in. Då komer det bubbla i vattnet å tobaks röken pasera vattnet. KOM IGÅH å håla igen 'ventilations hålet'. när flaskan e fylld med rök så andas man ut utanför flaskan och säter sedan munnen mt flaskan öppning igen å släpper ventilationhålet och drar in alll rök. Dettta förstärker det du röker med 10-50% beroende på hur mkt vatten man har.
LYCKA TILL!

Image
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
rag
Posts: 107
Joined: 2002-12-08 22:58:49

Post by rag »

Nicke wrote:Utmärkt
Nicke wrote:
ragzter wrote:och många av oss blir deprimerade ibland, även om det inte alltid syns så tydligt. Det är vanligt med destruktiva beteenden; vissa tar till med alkohol och det har blivit nog med helvete utav det (visst är det dumt, men det förekommer!).
Jaha?
Du verkar skicklig på att posta betydelselösa kommentarer. (men det hoppas jag inte att denna ledande kommentar förblir)
Nicke wrote:
ragzter wrote:Du kan säga 'Skaffa en psykolog då!' men de växer inte precis på träd.
Det är fortfarande drogmissbrukarens fel, och förvänta dig ingen specialbehandling för att du gav dig in i vad du visste kunde skada dig.
Det är en åsikt jag inte delar men jag förstår precis vad du menar. Många tunga missbrukare har inte riktigt kunnat kontrollera sina handlingar när de började (t.ex. på grund av svår barndom, 'fel' vänskapskretsar, etc., det kunde ha hänt dig!). Därför rehabiliteras dessa. Tycker du inte att de skulle få denna hjälp? Eller vill du gå förbi någon stackars människa ruttnandes på gatan?
nicke wrote:
ragzter wrote:Och att folk då ska börja knarka för att de mår så dåligt och att 'de får skylla sig själva' tycker jag är fullkomligt absurt.
Nej, jag anser att det är precis så det ska fungera. Handling och konsekvens. Var du dum nog att ge dig in i något du visste var tungt(?) beroendeframkallande och potentiellt destruktivt? Gå inte till farbror staten och böla. Svårt att bli anställd som drog(miss)brukare? Tråkigt för dig, men du satte dig själv i din sits.
Ja, och det kunde lika gärna ha varit du. Det är inte min åsikt (för jag vill dig inte illa), det är ett faktum. Du kunde lika gärna ha blivit född i en nerknarkad förort med fattig familj och futtiga resurser. Du kanske hade några kompisar som rökte på, då och då. Du provade själv och fick senare höra att det fanns starkare saker. Du provade även dem eftersom du var deprimerad och fattig. Du hamnade i ett tungt missbruk och fick ingen rehabilitering. Du blev utkastad på gatan.

Nej men vänta, var det inte just honom du förbipasserade förut? DIG SJÄLV.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Det vore en sak om knarkarna sabbade enbart för sig själva, men precis som alkoholister och andra drägg så drar de ner alla i sin omgivning med sina korkade beslut.

Feta är ansvariga för sin övervikt, de som kör på fyllan är ansvariga för sina beslut, och mördare är ansvariga för mord.

Sak samma, det är irrelevant om de har brokiga bakgrunder när det är andra som får lida.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Cannabis --> Peps Persson

Post by Dissident »

Stiiig wrote:text
Big ups för din bild, men jag menade att en bong inte förstärker effekten. Om något så blir röken renare.

fisk: hur förstör jag för dig om jag röker på?

thr: Om du blir mer påverkad är det väl snarare för att röken inte går till spillo som när du röker en jolle. Jag vill minnas att man förlorar THC i vattnet.
Last edited by Dissident on 2005-08-16 5:29:13, edited 1 time in total.
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

Stiiig wrote:Dettta förstärker det du röker med 10-50% beroende på hur mkt vatten man har.
Inte riktigt rätt, du blir kraftigare påverkad pågrund av att röken du drar in blir såpass ren (till skillnad från pipa/joint/spliff/whatever) och fri från luft.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

ragzter wrote:
Nicke wrote:Utmärkt
Nicke wrote:
ragzter wrote:och många av oss blir deprimerade ibland, även om det inte alltid syns så tydligt. Det är vanligt med destruktiva beteenden; vissa tar till med alkohol och det har blivit nog med helvete utav det (visst är det dumt, men det förekommer!).
Jaha?
Du verkar skicklig på att posta betydelselösa kommentarer. (men det hoppas jag inte att denna ledande kommentar förblir)
Mitt "Jaha?" var menat som ett "Än sen?", jag ber om ursäkt om mitt ordval var dåligt.
ragzter wrote:
Nicke wrote:
ragzter wrote:Du kan säga 'Skaffa en psykolog då!' men de växer inte precis på träd.
Det är fortfarande drogmissbrukarens fel, och förvänta dig ingen specialbehandling för att du gav dig in i vad du visste kunde skada dig.
Det är en åsikt jag inte delar men jag förstår precis vad du menar. Många tunga missbrukare har inte riktigt kunnat kontrollera sina handlingar när de började (t.ex. på grund av svår barndom, 'fel' vänskapskretsar, etc., det kunde ha hänt dig!). Därför rehabiliteras dessa. Tycker du inte att de skulle få denna hjälp? Eller vill du gå förbi någon stackars människa ruttnandes på gatan?
Som jag tidigare skrev så implicerar mänsklighet en egen vilja och ansvarstagande. Ingen börjar ta droger av misstag, det är ett aktivt val. Grupptryck, ett för tillfället dåligt liv etc. är ingen ursäkt, ytterst få vet inte att t.ex. cannabis har beroendeframkallande effekter.
ragzter wrote:
nicke wrote:
ragzter wrote:Och att folk då ska börja knarka för att de mår så dåligt och att 'de får skylla sig själva' tycker jag är fullkomligt absurt.
Nej, jag anser att det är precis så det ska fungera. Handling och konsekvens. Var du dum nog att ge dig in i något du visste var tungt(?) beroendeframkallande och potentiellt destruktivt? Gå inte till farbror staten och böla. Svårt att bli anställd som drog(miss)brukare? Tråkigt för dig, men du satte dig själv i din sits.
Ja, och det kunde lika gärna ha varit du. Det är inte min åsikt (för jag vill dig inte illa), det är ett faktum. Du kunde lika gärna ha blivit född i en nerknarkad förort med fattig familj och futtiga resurser. Du kanske hade några kompisar som rökte på, då och då. Du provade själv och fick senare höra att det fanns starkare saker. Du provade även dem eftersom du var deprimerad och fattig. Du hamnade i ett tungt missbruk och fick ingen rehabilitering. Du blev utkastad på gatan.
Om vi för spekulations skull säger att jag började med droger är ovanstående potentiella konsekvenser jag skulle få ta. Född i en nerknarkad familj? Jag har aldrig hört talas om (jag välkomnar dig att rätta mig) en cannabismissbrukare under säg 10-12 års ålder. Droginformation är både tidig och frekvent i skolan, och vid den åldern klarar man tveklöst av att ta ett såpass enkelt beslut. Jag hade kompisar som rökte på då och då? Än sen, det är fortfarande mitt eget val, de fattade det inte åt mig. Vill jag har starkare saker? Det är fortfarande mitt eget val. Att vara född i en förort implicerar inte att jag blir en drogmissbrukare, precis som att vara född svart inte innebär att jag blir en tjuv.
ragzter wrote:Nej men vänta, var det inte just honom du förbipasserade förut? DIG SJÄLV.
Det uttalande skulle ha varit smått vackert om det inte vore för att jag verkligen inte delar din syn.

Min poäng kvarstår att handling ska ha konsekvens.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Re: Cannabis --> Peps Persson

Post by fisk »

Dissident wrote:fisk: hur förstör jag för dig om jag röker på?
Jag oroar mig inte för dig Dissident, inte än i alla fall, mitt karaktärsbedömande säger att du har självkontroll. Men sextio plus procent av nötterna därute pajar det för någon, antingen genom att klanta sig genom att köra bil höga som hus, "prova på något coolare för första gången" eller vad som helst.

Det finns gott om folk med psyken lika starka som tändstickor därute, och som sagt, sextio procent av dem överskattar sig själva och andra får ta hand om deras skit.

Eller så är det någon deprimerad jävel som får en nedåtkick i tjugo minuter och bestämmer sig för att begå självmord med pojkvännen i rummet bredvid.

Sorgligt är vad det är.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

übermensch wrote:Visst, ingen har dött av en överdos. Men hur klara är de som rökt ett tag? Ingen av de jag känner som rökt mer än 2år är särkskilt klara i skallen, sega och väldigt disträa. Vilket de inte var tidigare. Om det beror på röka eller något annat låter jag vara osagt. Om någon annan gjort en liknande eller totalt motsatt observation är jag väldigt nyfiken.
De som blir så brukar väl röka varje dag eller väldigt ofta. Man blir ju inte precis bra om man super varje dag heller.
ragzter wrote:Så som jag har förstått det så är det väldigt beroendeframkallande med cannabis.
Det är inte beroendeframkallande alls, i alla fall inte för mig.
Stiiig wrote:Dettta förstärker det du röker med 10-50% beroende på hur mkt vatten man har.
Om man äter eller dricker något med cannabis i så ska det bli starkare och sitta kvar längre än om man röker det.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

ragzter wrote:
lither wrote:Ta cigaretter som en tydligt exempel: "Rökning påverkar skadligt din hälsa", "Rökning under graviditen är korkat" och "Rök inte, du kan få lungcancer liksom" verkar undgå de flesta.
Ja, du ser! Varningarna bryr sig ingen om och hur skulle det inte då bli om knarket blev fritt? Då blev det genast fler 'dumma' att bry sig om.
Från en fråga till en annan. Jag antar att du gav upp på den tidigare ...

Som du säkerligen vet är det obligatoriskt med varningar på cigarettpaket nu för tiden. Detta gäller självklart inte bara i Sverige, utan det finns i en hel mängd med andra länder världen över; Kanada, Nya Zeeland, Brasilien och Thailand för att bara nämna några. Skillnaden är att dessa länder har en helt annan varningsmetod än vi svenskar. Varningstexten tillkom långt efter att rökning ansågs som något många gör. Vad gör då en text för skillnad? Tobaksföretagen visste att inget skulle ske, folk skulle fortsätta röka ändå.

Vad som då skiljer ovanstående länder från Sverige är att det införts bild- i stället för textvarningar. Några urdrag från dessa (om ögonen så tillåter) är bilder i stil med:

Image

Image

Image
Tobaksfakta.org wrote:Bilder av gula tänder eller en skadad rökarhjärna uppfattas av unga människor som de mest avskräckande varningarna för cigaretter. De är betydligt effektivare än enbart varningstexter och skakar om mer än andra varningsbilder. Det visar en undersökning i Nya Zeeland. 300 personer i åldern 18-23 år, både rökare och icke rökare, fick titta på fem olika varningar på cigarettpaket.

Förutom de förstörda tänderna och den strokedrabbade hjärnan visades bilden på en krokig cigarett som varnade för impotens, en cigarett på en metkrok med texten ”Bete från tobaksindustrin” och ett paket med enbart varningstexten Rökning dödar.


En av forskarna bakom undersökningen konstaterar i New Zealand Herald att bilderna väckte betydligt starkare reaktioner hos både rökare och icke rökare än varningstexten. Skräckbilderna på de gula tänderna och den skadade hjärnan betygsattes av ungdomarna som de mest trovärdiga och övertygande varningarna. En tredjedel av rökarna sa att de medicinska bilderna kunde få dem att ringa Sluta röka-linjen och lika många sa att bilderna i alla fall skulle kunna få dem att minska på rökningen.

Resultatet stämmer med undersökningar som har gjorts i Kanada, som var först i världen med att införa bildvarningar på cigarettpaketen 2001. I en undersökning sa 44 procent att bildvarningarna stärkt deras motivation för att sluta röka. Lika många uppgav att bilderna gjort dem mer intresserade av rökningens hälsoeffekter.
Om nu cannabis skulle legaliseras så hade kanske lite bildvarningar varit på sin plats?

Jag håller fortfarande kvar vid den åsikt att många av de som röker på gör det av den anledningen att det är just olagligt. Det finns mängder med människor som tänder till genom att råna folk, stjäla bilar eller langa, just för att de bryter mot lagen. Det ger dem en slags kick.
Sen finns det de som röker på att de tycker det är en frihet och något de njuter av.
Och så finns de som röker på för att de har hamnat i den härvan. Tre kategorier såsom jag kan se det.

Med de rätta lagarna, de rätta kontrollerna så skulle en legal försäljning av cannabis kunna funka bättre än en illegal. That's my point of view.

Edit: att tillägga: då måste det funka. Jag är långt ifrån säker på att det ens kan göra det, men ...
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

jallabert wrote:De som blir så brukar väl röka varje dag eller väldigt ofta. Man blir ju inte precis bra om man super varje dag heller.
Exakt, vi har redan massor av heltidsalkoholister, vi behöver inte lika många heltidspotheads också.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Mountain_Man
Posts: 285
Joined: 2002-03-11 9:39:23

Post by Mountain_Man »

Fritt val och så vidare låter väl nästan alltid bra. Problemet är att staten/kommunerna/landstingen inte fritt får välja vilka personer de ska hjälpa, de är skyldiga att hjälpa alla. Tänk dig att gå in på sjukhuset och be om hjälp och få som svar - "Skyll dig själv, det var ditt egna val att käfta emot killen med kniven. Nu får kniven sitta kvar i ryggen på dig". Jag får ibland känslan av att de som tycker att man ska få bestämma allt själv samtidigt inte alltid är beredda att stå sitt kast (skyller gärna på andra och söker också få skadestånd för allt möjligt) och inte heller bidra till det kollektiva. Nu blir väl alla "helgpuffare" sura, men att se saker ur enbart perspektivet "jag klarar" mig är inte alltid rätt - det finns många som inte klarar sig. Att säga att dessa får skylla sig själva är både egoistiskt och ett tecken på bristande medmänsklighet.
-= MM =-
rag
Posts: 107
Joined: 2002-12-08 22:58:49

Post by rag »

Nicke,
Jag är osäker på om jag delar samma syn på medvetande som dig, därför är det väldigt svårt att diskutera det här. Det var intressant att höra din åsikt men jag delar den inte. Tack för en intressant argumentation.

lither,
De där läskiga varningsbilderna må ha mer effekt än de svenska etiketterna men jag tror fortfarande inte på den lösningen. Det är bättre att gå till roten av problemet. Det var även intressant att höra dina reflektioner, lither, jag håller dock inte med. Ha en trevlig dag!
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Ger du upp så lätt ragzter bara för att vi inte delar samma åsikter? Jag trodde att det var det man gjorde i debatt: hade olika åsikter och argumenterade därefter. Aja ...

Mountain_Man: jag förstår ditt tänkade på alla sätt och vis. Men att kalla beteendet egoistiskt är lönlöst och endast osanning rakt igenom.
Det som är egoistiskt i mina ögon är en far som har gett liv åt en ny människa världen och sedan vänder upp-och-ner på steken, super halvt ihjäl sig och slår sitt barns uppväxt i spillror, både fysiskt och psykist.
Eller personen som börjar röka. Jag har aldrig då hört ett annat argument för att börja röka än att någon annan gör det. Ett tecken på osäker personlighet då man vet hur skadligt det är. Man både påverkar skogar och omgivning, plus sin egna hälsa. Egoism är bara förnamnet.

Jag tror att du utan tvekan kan smula in frasen "bristande medmänsklighet" i de ovanstående fallen lika väl.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Mountain_Man
Posts: 285
Joined: 2002-03-11 9:39:23

Post by Mountain_Man »

Ur ditt perspektiv har du rätt och otroligt nog har jag rätt ur mitt perspektiv. Jag anser att sköt-dig-själv-skit-i-andra är egoistiskt och inte särskilt medmänskligt. Å andra sidan brukar jag tycka att det är viktigt att läsa/höra andras argument. Kanske ändrar jag inte åsikt, men jag blir mer nyanserad och förhoppningsvis mer förstående.
-= MM =-
rag
Posts: 107
Joined: 2002-12-08 22:58:49

Post by rag »

lither wrote:Ger du upp så lätt ragzter bara för att vi inte delar samma åsikter? Jag trodde att det var det man gjorde i debatt: hade olika åsikter och argumenterade därefter. Aja ...
Det har du alldeles rätt i, jag hade bara inget mer att tillägga. Har du?
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

ragzter wrote:
lither wrote:Ger du upp så lätt ragzter bara för att vi inte delar samma åsikter? Jag trodde att det var det man gjorde i debatt: hade olika åsikter och argumenterade därefter. Aja ...
Det har du alldeles rätt i, jag hade bara inget mer att tillägga. Har du?
Jag har inget mer att kontra med eftersom det inte finns något att kontra mot längre från din sida. Dock finns det en tidigare tråd där jag skrivit mängder med åsikter om samma ämne. Detta nyanseras dock bara på ett annat sätt, men båda trådarna handlar i grund och botten om cannabis.
Mountain_Man wrote:Ur ditt perspektiv har du rätt och otroligt nog har jag rätt ur mitt perspektiv. Jag anser att sköt-dig-själv-skit-i-andra är egoistiskt och inte särskilt medmänskligt. Å andra sidan brukar jag tycka att det är viktigt att läsa/höra andras argument. Kanske ändrar jag inte åsikt, men jag blir mer nyanserad och förhoppningsvis mer förstående.
Då får inte ta mig för en som skiter i allt och alla bara för det jag skrev. Inte heller Nicke. Självklart bryr vi oss om folk, det kan jag nog stå för att Nicke också gör. Men det är svårt att skylla på nån annan än personen i fråga i första hand, då det är den personen och endast den personen som tar steget till en handling. Såvida ingen kommer med en gripklo, tar tag i din hand, föser ned den i cigarettpaketet, tvingar dina fingrar att ta en cigg och tänder den åt dig ...
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Mountain_Man
Posts: 285
Joined: 2002-03-11 9:39:23

Post by Mountain_Man »

lither wrote:Då får inte ta mig för en som skiter i allt och alla bara för det jag skrev. Inte heller Nicke. Självklart bryr vi oss om folk, det kan jag nog stå för att Nicke också gör. Men det är svårt att skylla på nån annan än personen i fråga i första hand, då det är den personen och endast den personen som tar steget till en handling. Såvida ingen kommer med en gripklo, tar tag i din hand, föser ned den i cigarettpaketet, tvingar dina fingrar att ta en cigg och tänder den åt dig ...
Jag håller med dig helt och hållet. Och säg den rökare som tycker att den första ciggen är god? Har ännu inte träffat någon sådan. ;)
-= MM =-
rag
Posts: 107
Joined: 2002-12-08 22:58:49

Post by rag »

lither wrote:Jag har inget mer att kontra med eftersom det inte finns något att kontra mot längre från din sida.
Inte?
ragzter wrote:De där läskiga varningsbilderna må ha mer effekt än de svenska etiketterna men jag tror fortfarande inte på den lösningen. Det är bättre att gå till roten av problemet.
Anledningen till att jag 'avslutade' diskussionen är den att, visst hade jag något att kontra med, men det tillhörde mer ett annat samtalsämne så det kändes onödigt att fortsätta debatten. Fast ja, det kanske ändå är tillräckligt närliggande så vi kan fortsätta att diskutera det och då har du just min synpunkt här ovan i citatet. Shoot!
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Re: Cannabis --> Peps Persson

Post by Stiiig »

Dissident wrote:Big ups för din bild, men jag menade att en bong inte förstärker effekten. Om något så blir röken renare.
vattnet.
Vad betyder UPS? om det är någe bra så tackar jag. Men av erfarenhet så skulle jag tycka att det ökar. och så har jag läst det nån stans. Men det kanske beror lite på vad man röker också va?
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Re: Cannabis --> Peps Persson

Post by lillis »

Stiiig wrote:Vad betyder UPS? om det är någe bra så tackar jag. Men av erfarenhet så skulle jag tycka att det ökar. och så har jag läst det nån stans. Men det kanske beror lite på vad man röker också va?
1. big ups
lots of props. sent through a messenger, such as the radio or a friend

while I'm on the air, big ups to my hoes in long beach
big ups to mom!
3. props
giving proper respect to an individual or group
You can circular breathe? Props to you!

This lesson was sponsored by Drive-By FM, the sound of the Ghetto.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Följande retoriska fråga måste varit knepig att komma på ragzter:
ragzter wrote:Inte?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
rag
Posts: 107
Joined: 2002-12-08 22:58:49

Post by rag »

lither wrote:Följande retoriska fråga måste varit knepig att komma på ragzter:
ragzter wrote:Inte?
Men snälla lither, nu får du väl ta och ge dig? Finns det någon som helst konstruktivt/informativt/intressant i det du säger nu? Försöker du förolämpa mig? Har det du säger någonting med samtalsämnet att göra? All denna ändlösa arrogans som finns överallt på nästan alla forum gör mig alldeles frapperad. Kan folk inte vara trevliga (eller åtminstånde neutrala) mot varandra och hålla sig till det som diskuteras istället för att vara kyliga och destruktiva?

Jag presenterade en åsikt som du har all rätt till att argumentera mot. Om du inte har några argument så kan du väl lika gärna hålla tyst?

Kan vi gå tillbaka till ämnet nu igen, lither? Jag citerar för andra gången det jag tidigare sa.
ragzter wrote:De där läskiga varningsbilderna må ha mer effekt än de svenska etiketterna men jag tror fortfarande inte på den lösningen. Det är bättre att gå till roten av problemet.
Om du nu har någonting att säga som har med det här samtalsämnet att göra så lyssnar jag jättegärna. :)
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Vad är roten av problemet anser du då?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Post Reply