Fel på (?processorn?)

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
Sefiruz
Posts: 15
Joined: 2006-01-02 18:09:22
Location: pappas pung

Fel på (?processorn?)

Post by Sefiruz »

Jag har en ganska ny dator som jag byggde ihop, Med 3700+ AMD 64 s939 Processor, Med 480Tagan nätagg och DFI Lanparty NF4 Ultra-D

Så igår när jag skulle klocka lite, Med en helt rimlig klockning på 1,5 Volt och 300mhz ökning, Så startades datorn plösligt om och skärmen ville inte starta (Inte USB Uttagen heller),. Och Grafikkortsfläkten går i fullvarv, Jag har 4 LED's på mitt moderkort som kollar att den läser in allt, men den stannar på Start-up, och läser inte in CPU, Grafikkort, och Chipset. Jag har testat att cleara CMOS och köra Safe-boot, Och testat att dra ut led's fläktar och så, så det kan nog inte med nätagget att göra.

Det ska inte va några värmeproblem för jag kör stabil vattenkylning så den är på 32-36 grader. Kan det vara så att Processorn var på så pass dålig kvalite så att den inte pallade den lilla överklockningen och är sönder, eller kan det var nått annat? Tackar för svar =).
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Plocka ut strömmatningen, plocka ut batteriet, clear CMOS, vänta ett par minuter, sätt ihop allt, testa att starta. (Långsökt men kanske fungerar endå?)
User avatar
Sefiruz
Posts: 15
Joined: 2006-01-02 18:09:22
Location: pappas pung

Post by Sefiruz »

Hehe, visseligen testade jag inte att vänta ett par minuter efter tatt ut battriet och haft clear, men jag väntade en minut och det borde räcka tycker man =P, fast jag har packat in processorn i ett paket som jag ska skicka iväg nu istället, böter om det inte är nått fel bara det oroar jag mig för =P, fast man får ju hoppas nästan att det va felet, slipper man krabba mer, men tack för svaret, peace
Post Reply