Ändra standardsökvägen vid installation av program...

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Geten
Posts: 35
Joined: 2004-06-05 18:08:19

Ändra standardsökvägen vid installation av program...

Post by Geten »

Hej hej. Behöver lite hjälp här, blir så irriterad på det. Jag har inte mina installerade program på C:\Program Files\, utan i en annan mapp på en annan partition.

Jag antar att jag ska ändra i registret så jag slipper klicka mig fram till den andra partitionen/ programmappen vareda gång jag ska installera ett program.

Ytterst irriterande probem enligt min mening, tacksam för hjälp :)

Mvh Get-fanskapet.
Njut av livet.
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Detta ligger i initieringsfilen oftast, men i många program får man tillfälle att själv välja plats, (browsa) :P
Vem f.n fann upp fanér?
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Jalle64 wrote:Detta ligger i initieringsfilen oftast, men i många program får man tillfälle att själv välja plats, (browsa) :P
Har jag förstått fel men han ville slippa klicka (browsa) sig fram. Personligen tycker jag att sånt spelar mindre roll, för hur ofta installerar man program?
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
Ansen
Posts: 15
Joined: 2005-11-24 9:11:07

Post by Ansen »

Om jag inte är helt ute och cyklar finns i registert sökvägen till massor av speciella windows mappar som t.ex. mina dokument, windows systemmappen, application settings, windows installationsfiler, program mappen etc. Var det finns har jag inte koll på...

Finns säkert i något program som t.ex. TweakUI där du lätt kan ändra det... finns ju hundra sådana program.
Ansen
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

TweakUI für alles

Post by mkk »

Post Reply