Ett annorlunda problem..

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
-=aj@x=-
Posts: 179
Joined: 2004-08-02 0:05:29

Ett annorlunda problem..

Post by -=aj@x=- »

Som titeln säger är detta ett högst märkligt problem. Jag postar en bild så förstår ni bättre.

http://www.freewebs.com/mowm/skumt.JPG

Jag antar att ni har förstått problemet, men om ni inte har gjort det så är alla mina ikoner väldigt.."tråkiga". Konstigt nog försvann inte alla ikonerna, men ungefär alla. Hur kan jag återgärda detta?

Edit: Gjorde om img-taggen till en url-tagg, då bilden var större än forumsreglerna tillåter.
/elvenman
User avatar
-=aj@x=-
Posts: 179
Joined: 2004-08-02 0:05:29

Post by -=aj@x=- »

Jag har lyckats återställa en del ikoner, endast genom att gå in på egenskaper-->byt ikon-->och sen väljer jag den ursprungliga så ändras det tillbaks. Fast inte på alla, papperskorgen och nätverksanslutningar bland annat..sen alla mina mappar som är på skrivbordet.

EDIT: Upptäckte att alla ikoner som inte är på skrivbordet (Den här datorn och diverse undermappar) inte heller går att ändra..varje ikon i stort sätt. Jag har dualscreen om det kan något med saken att göra.

Hela problemet inträffade när jag alt+tabade ur warcraft 3, om jag minns rätt.
Roggo
Posts: 69
Joined: 2002-08-21 21:35:53
Location: Piteå
Contact:

Post by Roggo »

Du kan väl testa detta och se om det fungerar.

Edit: Bah.. Det där fungerar inte för WinXP.
Det är IconCache.db man ska leta efter och radera. Brukar ligga i
Documents and Settings\<username>\Local Settings\Application Data
Eller så laddar man hem TweakUI o kör repair icons genom det.
Last edited by Roggo on 2007-01-14 13:24:48, edited 1 time in total.
Oh mein Gott! Ich habe eine Axt im Kopf!
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Ditt fel ser riktigt udda ut. Kan du kanske datera det till någon ändring du gjorde, eller startade du bara datorn och det såg ut så utan att ha installerat något eller gjort någon förändring precis innan?


EDIT: Missade en rad, när du alt-tabbade ur WC3.


EDIT2: Jag verkar inte ha någon sån där shelliconsak.
User avatar
-=aj@x=-
Posts: 179
Joined: 2004-08-02 0:05:29

Post by -=aj@x=- »

Jo nog är det ett udda problem alltid:P Jag har laddat ner TweakUI..frågan är hur gör man repair icons??

Tack för svaren!

EDIT: Jag bara älskar er..det funkar! TweakUI till alla som kan komma att ha liknande problem! TweakUI !! :D
Post Reply