Plexichassi, nån som har byggt ett?

Avdelningen för dig som skall överklocka eller kyla din dator.
Post Reply
burton
Posts: 8
Joined: 2002-03-26 15:10:11
Location: Örebro

Plexichassi, nån som har byggt ett?

Post by burton »

Jag funderar på att bygga ett själv, så jag tänkte bara fråga om nån har byggt ett och kan ge lite tips o idéer eller lägga upp bilder.
User avatar
pro-zeed
Posts: 288
Joined: 2002-06-16 16:46:19
Location: Landskrona
Contact:

Post by pro-zeed »

jag vill själv göra ett, men plexi e så satans dyrt... kan man fixa av nån man känner, så kanske... men går du till glashandarn får du punga upp med ca 700kr/m²... o d tycker jag e mkt pengar... fast jag har sett ett par på några modd-sidor... kan dock ingen adress...
"Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker..."
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag la märke till att det är ganska lätt att polera upp plexi med lackpolish... gå till skroten och köpa som är suddigt men inte repigt (går ju inte att polera bort djupare repor)

eller såga loss på lokala hockeyrinken :)
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
root
Posts: 1150
Joined: 2002-03-07 23:22:35
Contact:

Post by root »

Pulling together is the aim of despotism and tyranny. Free men pull in all kinds of directions.
-Terry Pratchett
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Fireman wrote:Jag la märke till att det är ganska lätt att polera upp plexi med lackpolish... gå till skroten och köpa som är suddigt men inte repigt (går ju inte att polera bort djupare repor)

eller såga loss på lokala hockeyrinken :)
Var kan man fixa polish
? :D :D :D har en gammal repig (typ) plexi skiva som jag vill använda :)
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Lackpolish bör du ju kunna hitta på OK, kom ihåg att den bara tar smårepor och inga djupare diken...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
burton
Posts: 8
Joined: 2002-03-26 15:10:11
Location: Örebro

Post by burton »

åfan e plexi så dyrt... blir nog skroten då ;D
annars får man väll gå runt på industrin å fråga om spill
pr33d
Posts: 49
Joined: 2002-06-10 18:19:44
Location: Piteå
Contact:

Post by pr33d »

inte är plexi så dyrt.... beror kanske på hur tjockt det ska vara... men jag hjälpte min kusin med att såga ut ett window..... sen for hans pappa till glasmästeriet och FICK sig en 1kvadratmeter gratis. dock var skivan bara 2mm tjock.. men det funkar hur bra som helst på hans dator....
Själva utförandet var inte så svårt...... om du har tillgång till en sticksåg...så sätt på ett metalblad och börja såga... och du ska ha fina detaljer så kan du gå lös med en dremel (om du har en=). och om du inte riktigt får ett fint snitt...då kan du fara tillngn bilaffär och skaffa dörrlist....blir snyggt =)
pr33d
Posts: 49
Joined: 2002-06-10 18:19:44
Location: Piteå
Contact:

Post by pr33d »

sry... var lite snabb med att läsa =).. såg inte att du ville bygga hela chassiet i plexi...
Post Reply