Flytta mejl

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Krultotten
Posts: 28
Joined: 2004-12-30 20:51:55

Flytta mejl

Post by Krultotten »

Mitt Windows XP Pro kraschade nyligen och efter fösök med ominstallation har jag ändå inte lyckats återställa Windows till att fungera normalt. Vissa fel i .dll filerna och jag kan inte öppna mediefiler, trots att jag ser dom i fönstret! Kan även bara förhandsgranska ca 75% av bilderna:S Kna inte installera program pga "internt fel". Har beslutat mig för att börja om på nytt, vill docka rädda kvar det som finns. Kör MS OUTLOOK och undrar hur man kan flytta över mejlen till den ominstallerade Outlook klienten? Går det eller måste man spegla hela mappen på nått sätt? Vore tacksam för svar och ev. lösningar!

Tack!
MB: ASUS P5GDC-deluxe
CPU: Pentim 4 3,0 HT Prescott
VGA: ASUS 6600GT
HD: 2*200 GB Seagate Barracuda 7200rpm
User avatar
slaüman
Posts: 966
Joined: 2002-04-14 12:55:52
Location: Göteborg
Contact:

Post by slaüman »

Inte express alltså?
Har ingen erfarenhet av POP-mail på OU2k/OU2k3, men det bästa vore väl nästan att skapa ett filkabinett, en .pst fil alltså.
File-New-File Cabinet har jag för mig att det heter.
Sen är det bara att bränna ut den filen eller placera den på något media som du inte kommer att formatera om.

Alternativt, drag n' droppa mailen till vilken mapp som helst, du bör kunna dra in dem i outlook sen också, men då blir det knepigt om du har en mappstruktur inne i outlook.
Krultotten
Posts: 28
Joined: 2004-12-30 20:51:55

Post by Krultotten »

jag kommer ha samma mappstruktur på nya datorn, men det kan ju ställa till problem ändå:p Får prova men tänker att kopiera de viktiga mejlen som jag måste ha kvar över i ett Word dokument, för säkerhets skull.
MB: ASUS P5GDC-deluxe
CPU: Pentim 4 3,0 HT Prescott
VGA: ASUS 6600GT
HD: 2*200 GB Seagate Barracuda 7200rpm
cezar
Posts: 183
Joined: 2006-05-08 9:10:17

Post by cezar »

Varför inte exportera alla mail du har?

Arkiv - Importera och exportera...
User avatar
Mixo
Posts: 258
Joined: 2002-03-07 23:33:54
Contact:

Post by Mixo »

C:\Documents and Settings\XXXX\Local Settings\Application Data\Identities\{13796348-603C-4066-A6F6-C0F2D181BCB1}\Microsoft\Outlook Express

bara kopiera denna map och importera sen i den nya, e det inte express du kör så leta reda på pst filen o backa upp den nåstans
Post Reply