En separat tråd för sifferjägare i 3Dmark?

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
Gorf
Posts: 374
Joined: 2002-06-25 16:09:13

En separat tråd för sifferjägare i 3Dmark?

Post by Gorf »

Hej, på fler sidor, trådar och dyl. kan man se trådar som börjar med antingen huruvida de vill inköpa ett visst grafikkort eller hur de skall överklocka sin burk, just för att få ett bättre resultat i 3Dmark.

Det kanske låter dumt, men frågan är väl kanske direkt ställd mot administratörerna på 64Bits.se.

Finns det en möjlighet att skapa en separat huvudtråd för sådana inlägg?
Jag tror de flesta 'sifferjägare' skulle uppskatta den typen av tråd och även vi andra som slipper upprepa oss i frågor som berör 3Dmark och övriga benchmarkprogram..

Det är en sak om man vill överklocka sitt system för att det ska 'överleva' lite längre, i väntan på ny hårdvara.
Överklocka och be om hjälp för det, endast inför 3Dmark-poäng, känns löjligt.

Många av de frivilliga skribenter/kunniga skall berömmas för det tålamod som de visar, genom att gång på gång upprepa sina inlägg till frågeställare som ideligen i flera huvudtrådar placerar sin fråga.
Det är inte kul att hela tiden påminna folk som sällan läser hela inlägg, som kanske är på fler rader än tre.

Jag har själv begärt hjälp i frågor som berör grafikkort och hårdvara överlag och än en gång tack för er hjälp.
Att få hjälp av kunnigt folk, med sympati och förståelse för att 'man kan inte ALLT om datorer', visar hur stor och bred kunskapsbas det finns här på 64bits.se
Det gör de mycket roligare att återkomma till dessa personer.
Även artiklar på sajten är intressanta för den delen.

Trots det finns det gökar som svarar spydigt och rent av gnäller på dessa slitvargar,
som på sin fritid lägger ned stor möda på att hjälpa andra ur kriser eller problem.


Tja, Det kanske var lite för långt ifrån min huvudfråga.
Nåväl. Finns möjligheten att samla ALLA typer av 3Dmark frågor i en och samma tråd typ: Benchmark > 3Dmark/PCmark/TPtest/etc.
Dessutom ha en primär tråd som länkar till de senaste uppdaterade benchmark-programmen?

Ps. Kanske en enkel röstning?
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Det borde gå utmärkt att samla sådana trådar och svar i en sorts klistrad FAQ. Jag kan fixa en sådan tråd och så kanske du eller någon anan som har lust kan hjälpa till med att leta upp de svar som är bra i gamla trådar?
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

En god idé som vi nog kunde genomföra i flera forumsdelar. Vi pratade ju en del om det kring forumets nystart och nu har vi säkert mer än tillräckligt bakgrundsmaterial att ta av och kan se tendenserna i vad som behöver beskrivas mest. Besökarna får mer än gärna hjälpa till med insamlandet som sagt. Låter man en faq-tråd vara öppen åtminstone i början så går det ju smidigt att lägga in förslag på innehåll direkt i den. :)
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Jag satt nu och funderade över vilken forumsdel den skall ligga i ;)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
Post Reply