Netgear WGR614 v6 och v7???

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
Homieee
Posts: 210
Joined: 2002-03-08 23:26:57
Location: Stockholm
Contact:

Netgear WGR614 v6 och v7???

Post by Homieee »

Tja...

Köpte netgears wireless router för några veckor sedan, första frågan är vad är det för skillnad mellan v6 och v7? för jag fick v6 men min morbror som köpte sin 1 vecka efteråt fick v7.

Är v7 stabilare? För jag får drops hela tiden t.ex. när jag spelar CS... så går pingen upp från 5-7 till 80-90 i några sekunder... lite då och då...
Något jag vet wireless routrar har problem med... men jag trodde det skulle varit löst nu... så det är andra frågan... finns det nåt man kan göra åt detta?

En annan fråga är varför det blir så segt inom lanet... förut hamnade jag runt 500kb/s men efter att jag ändrat till olika kanaler fick jag upp den 1200kb/s som jag iofs fortfarande tycker är lite slött för att vara ett "56mbits" nätverk...
Har testat stänga av wep och lite sånt inga större förändringar på hastigheten dock...

Lite allmänt:
1 kabel inkopplad till routern (xbox)
2st datorer kopplade till routern trådlöst (med netgear nics som är komp.)
Routern är högt placerad i mitt rum och inte i närheten av något metalliskt... vi bor i lägenhet så det är betong väggar... det förstår man att det dämpar väldigt mkt... men rummet bredvid är den andra datorn...

Någon som har några bra tips eller någon länk med bra tips.. för att kunna lösa dessa problem...

tack på förhand
Intel P4 3.0Ghz, ASUS P4P800-E Deluxe, Asus AX800 256MB, 1GB DDR/PC3200, 250 GB SATA Samsung, Seagate 120 GB PATA
Post Reply