Tack till N*Tribe som gjorde denna recension möjlig.

• En tygpåse.
  • En kabel till linjeingången.
  • En USB-kabel.
  • Ett halsband.
  • En CD-skiva.
  • En manual.
Rent tillbehörsmässigt hamnar den här spelaren i det nedre skiktet. Det vi främst saknar är en USB-adapter så att man slipper ha med sig en USB-kabel för att kunna koppla in spelaren till datorn. En sådan adapter brukar medfölja de flesta spelare idag, även Xuke skickar med en sådan trots sitt låga pris på MP-600. Det skickas heller inte med något riktigt fodral till spelaren, utan man får nöja sig med en tygpåse, vilket å andra sidan har vissa fördelar gentemot ett fodral.

Det bästa med den här spelarens tillbehör är att man skickar med ett par hörsnäckor som faktiskt går att använda, Koss The Plug. De vanliga skräpsnäckorna medföljer också, men dessa bör man hålla sig så långt bort från som möjligt. Koss-snäckorna kostar i handeln ungefär 150 kronor och uppåt till slutkund, men är ändå otroligt mycket bättre än de snäckor som brukar medfölja mp3-spelare i den här klassen. Ett stort plus till N*Tribe på den här punkten alltså!

Manualen som medföljde den spelaren vi fick var under all kritik. Den var i tryckt form men språket i den var allt annat än bra. Efter enbart ett par mening märker man att det enbart är en snabb översättning av asiater utan några som helst engelskkunskaper. Som tur är kommer den version som säljs i butikerna levereras med en nyframtagen manual av N*Tribe. Detta gör också att den kommer att vara skriven på svenska (samt engelska). Vi fick ta del av även denna manual och den har nästan exakt samma upplägg som standardmanualen. Språket i denna manual är däremot betydligt bättre och är väldigt enkel att läsa och förstå.